۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

۵۶ طرح گردشگری در استان قزوین در دست اجراست

۵۶ طرح گردشگری در استان قزوین در دست اجراست

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح گردشگری با برآورد سرمایه گذاری ۷۴۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۸۶۲ نفر در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی به مناسبت هفته گردشگری پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل اداره میراث فرهنگی قزوین برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیتهای امسال اظهارداشت:  در سال جاری ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مراکز تاریخی استان بازدید کردند که ۹۵۰۰ نفر گردشگر خارجی بودند و در این مدت ۶۵۷۰ نفر  هم در مراکز اقامتی اسکان یافتند.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده همچنین ۱۹ فقره موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری صادر شده که در آنها ۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد تا برای ۴۹۸ نفر اشتغال ایجاد شود.

خزائلی تصریح کرد:  ۴ فقره مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری هم با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری صادر شده که پیش بینی می شود با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۳۶ نفر در این بخش فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: امسال ۴ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان به سرمایه گداران و متقاضیان پرداخت شده که برای ۸ نفر شغل ایجاد کرده است.  

وی تصریح کرد: در استان قزوین ظرفیت عبوری خوبی داریم و بهترین مجتمع های بین راهی در این استان قرار دارد اما اگر بخواهیم گردشگران بیشتری را جذب کنیم باید پیش از سفر برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.  

خزائلی بیان کرد: وقتی یک گردشگر حرکت می کند مقصد خود را انتخاب کرده و اگر قبل از سفر بتوانیم معرفی خوبی از مناطق دیدنی و گردشگری داشته باشیم به نتایج بهتری می رسیم که در این راستا با شرکت در نمایشگاهها، برگزاری تورهای آشنایی، معرفی شهر قزوین درسمینارها تلاش می کنیم این شهر و استان را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم.  

۵۶ طرح کردشگری در دست اجراست

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر ۵۶ طرح گردشگری با برآورد سرمایه گذاری ۷۴۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۸۶۲ نفر در دست اجراست که شامل سه هتل ۵ ستاره، شش هتل ۴ ستاره، چهار هتل ۳ ستاره، دو هتل ۲ ستاره، چهار هتل یک ستاره، یک هتل آپارتمان ۲ ستاره، یک باب مهمان پذیر، ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۴ مجتمع گردشگری، ۲ سفره خانه سنتی،  ۳ مرکز تفریحی و سرگرمی، یک منطقه نمونه گردشگری و ۱۳ اقامتگاه بوم گردی است.

خزائلی گفت: در استان قزوین ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری شامل ۱۰۳ واحد پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتی، ۴۸ دفتر مسافرتی، ۳ آموزشگاه، داریم که ظرفیت تخت های اقامتی استان نیز بالغ بر ۲ هزار تخت است.

وی اظهارداشت: با افتتاح طرح های در دست اقدام و مجوزهای صادر شده ظرفیت تخت های اقامتی استان تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: برای این که سرمایه های متقاضیان و فرصت داده شده در استان هدر نرود پس از صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری در صورتی که در زمان مقرر به سرانجام نرسد اگر دلیل موجه باشد تمدید شده در غیر این صورت نسبت به لغو آن اقدام خواهد شد.

برنامه های هفته گردشگری از ۵ تا ۱۲ مهرماه اجرا می شود

خزائلی گفت: هفته گردشگری از ۵ تا ۱۲ مهرماه تعیین شده و در این ایام تور آشنا سازی راهنمایان گردشگری با قزوین، تجلیل از برگزیدگان گردشگری، برپایی تور خبرنگاران به شهرستان آوج، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، افتتاح چند طرح بوم گردی و موسسه آموزشی، همایش نقش گردشگری در رونق تولید و برنامه آموزشی با محتوای اشتغال و مهارت افزایی اجرا می شود.  
  
 

کد خبر 4727605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha