۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

سازمان تبلیغات اسلامی از مجموعه های شاخص فرهنگی حمایت می کند

سازمان تبلیغات اسلامی از مجموعه های شاخص فرهنگی حمایت می کند

اراک- مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مجموعه های شاخص فرهنگی در کشور توانسته اند وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دهند و سازمان تبلیغات اسلامی از آن ها حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید باباخانی عصر یکشنبه در نشست با مجموعه های شاخص فرهنگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دسته بندی و سطح بندی مجموعه های فرهنگی و تبلیغی کشور است چه کانون های فرهنگی و تبلیغی که در سطح سازمان مجوز اخذ کرده اند و چه کانون هایی که مستقل عمل کرده اند و کارهای فاخر انجام می دهند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از ساماندهی فضای فرهنگی و تبلیغی استان ها بر عهده سازمان تبلیغات است بنابراین در این راستا به دسته بندی و سطح بندی نیاز است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مجموعه های شاخص فرهنگی تنها مختص استان مرکزی نیست بلکه در سطح کشور توانسته اند وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دهند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بایستی از آن ها حمایت کند.

حجت الاسلام باباخانی گفت: از جمله مجموعه‌های شاخص فرهنگی کشور خاتم الاوصیا، مجموعه مشعر، شبکه مهدویت و ... است و هرکسی توانسته در حوزه دین و ساماندهی آن گام های مثبتی بردارد و به تقویت آن کمک کند.

وی افزود: اگر این مجموعه ها پویا تر باشند، ساماندهی بهتری صورت می پذیرد ومی توانند در فضای فرهنگی و تبلیغی موثر واقع شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ۹۳ هزار هیأت مذهبی در سطح کشور وجود دارد که از قدیمی ترین مجموعه های کشور محسوب می شوند و همواره در صحنه های متعددی از قبیل اربعین، بحث سیل و ... حضور بی قفه داشتند و وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی بر طرف ساختن موانع و مشکلات این هیأت ها است.

حجت الاسلام باباخانی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از مفاد ارزشمندی برخوردار است و تشکل های مردمی بهترین گروه برای ارتباط با مردم هستند، هنگامی که این تشکل ها بتوانند با تعامل خوب مفاهیم این بیانیه را منتقل سازند، در مخاطبان، نخبگان و آحاد جامعه موثر هستند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با مهم برشمردن اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در بعضی از تشکل ها بحث خانواده، معنویت و... وجود دارد، که می توان در بیانیه گام دوم با پیاده سازی این مفاهیم و محتوا موثر واقع شد.

حجت الاسلام باباخانی افزود: تشکل های شاخص های کشور در راستای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب، باید ایده های خود را ارایه کنند. مهم ترین بخش نظارت تشکل های مردمی است چرا که بهتر می توانند چشمان بینای ملت نسبت به مطالبی که رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی باشند.

وی بیان کرد: جامعه ما یک جامعه عقلانی است و خرافه در کشور ما به دلیل اینکه مردم به سرچشمه نور متصل هستند و معارف ۱۴ نور پاک را دنبال می کنند، کمتر است در حالی که کشور های اروپایی و آمریکایی در خرافه به سر می برند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مهم ترین کمک سازمان تبلیغات اسلامی به جامعه مداحان کشور تقویت عرصه شعر آمیخته از مفاهیم ناب دینی است.

حجت الاسلام بابا خانی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد مجموعه کانون مداحان را در یک نگاه فراگیر تحت پوشش قرار دهد تا از حقوق آن ها حمایت شود و سطح آن ها ارتقا پیدا کند اما با وضع مطلوب فاصله داریم.

کد خبر 4762708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha