۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹

آیت الله سعیدی:

حفظ هویت اصلی قم ضروری است

حفظ هویت اصلی قم ضروری است

قم - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر حفظ هویت اصلی قم تأکید کرد و گفت: توجه خدمت رسانان به جایگاه ایمانی و معنوی قم باعث می‌شود خدمتی در شأن این شهر ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر دوشنبه در دیدار شهردار و جمعی از مدیران شهری قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه حضرت معصومه(س) قم را به حرم اهل‌بیت(ع) تبدیل کردند، افزود: قبل از اینکه در شهر قم کاری انجام دهیم باید شاخصه اصلی این شهر را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: باید قبل از انجام هر کاری تکیه گاه‌های اصلی در تعریف قم مشخص شوند تا این تکیه‌گاه در ارائه نمادها و نشان‌های مختلف از این شهر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: افرادی که در قم خدمت می‌کنند اگر به جایگاه ایمانی و معنوی این شهر توجه داشته باشند می‌توانند خدمتی در شأن این شهر بزرگ معنوی انجام دهند.

وی گفت: قمی فردی است که اهل‌بیتی فکر و عمل کند و غیر قمی فردی است که حریم و حرمتی برای حرم اهل‌بیت(ع) و سلامی که امام صادق(ع) به قم دادند قائل نشود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه نگینی به حرم حضرت معصومه(س)، افزود: با داشتن این نگاه به حرم مطهر می‌توان به دستاوردهای مختلف و قابل توجهی در این شهر دست یافت.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌خواهند قم در هویت اصلی خود باقی بماند زیرا هر چیزی که از هویت اصلی خود دور شود به تباهی کشیده می‌شود.

کد خبر 4775359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha