۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶

در شبکه چهار سیما؛

مستند «پگاه تحول» به تحول در علوم انسانی می پردازد

مستند «پگاه تحول» به تحول در علوم انسانی می پردازد

برنامه مستند «پگاه تحول»، برنامه ای ۱۰ قسمتی و گفت و گو محور و ترکیبی است که در آستانه برگزاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اکبرزاده نیاکی تهیه کننده برنامه پگاه تحول درباره این مستند گفت: پگاه تحول در ۱۰ قسمت به موضوعات: فلسفه اسلامی و علوم انسانی اسلامی با سردبیری محمدتقی موحد ابطحی، اقتصاد اسلامی و علوم انسانی اسلامی با سردبیری حجت الاسلام علی اصغر قائمی نیا، نسبت علوم اسلامی با علوم انسانی اسلامی و نقش علوم انسانی اسلامی در حکمرانی مطلوب با سردبیری مصطفی غفاری می پردازد.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه گفت و گو محور افزود: این مستند دارای نقش حمایتی از کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی است که با برگزاری سلسله نشست هایی با حضور صاحبنظران این حوزه به بحث درباره تحول در علوم انسانی اسلامی می پردازد و نظریه های جدید در این عرصه را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

اکبرزاده ادامه داد: یکی از قسمت های این برنامه نیز به گزارشی از روند برگزاری پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی اختصاص پیدا می کند که با حضور حجت الاسلام  رضا غلامی و رفیعی آتانی به روی آنتن می رود.

وی با اشاره به اینکه برنامه پگاه تحول از اولین دوره برگزاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی تهیه و پخش شده است، اشاره کرد: حسین سوزنچی، عادل پیغامی، حسن سبحانی و جلال دهقانی فیروزآبادی از جمله میهمانان این مستند هستند. 

اولین قسمت از برنامه پگاه تحول جمعه اول آذرماه توسط گروه فرهنگ و اندیشه دینی شبکه چهار سیما پخش شد و قرار است در طول هفته هر شب ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه و جمعه ها ساعت ۲۳ پخش شود.

کد خبر 4781765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha