۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹

آغاز رزمایش طرح زمستانی/سوانح جاده ای در قزوین ۲۷ درصد کاهش یافت

آغاز رزمایش طرح زمستانی/سوانح جاده ای در  قزوین ۲۷ درصد کاهش یافت

قزوین- رزمایش ترافیکی طرح زمستانی با رژه تجهیزات لجستیک و خودروهای موتوری در پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش ترافیکی طرح زمستانی روز چهارشنبه با حضور سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان، قاسمی دادستان،   حق لطفی مدیرکل راهداری، هاشمی معاون هلال احمر،  مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران،  نجفی مدیرکل دفتر روستایی و مدیران دستگاههای خدمات رسان آغاز شد.

سرهنگ نصرالله بیگلری فرمانده پلیس راه استان قزوین در این مراسم گفت: رزمایش طرح زمستانی پلیس راه،  سازمانهای امدادی و ترافیکی،  از امروز آغاز شده و تا ۲۰  اسفند به مدت ۳ ماه برگزار می شود.

وی افزود: استان قزوین موقعیت ترافیکی خاصی دارد که شرق را به غرب متصل می کند و با هشت استان همسایه و در مسیر عبور ۱۲ استان هستیم.

بیگلری یادآورشد: روزانه ۵ هزار تریلی. ۱۲ هزار اتوبوس و ۵۰۰ هزار خودرو شخصی تردد روزانه داریم و در شهریور به یک میلیون و۲۰۰ هزار تردد هم می رسد و در ایام عید در ردیف سوم کشوری هستیم.

وی بیان کرد: در سال ۸۵ تعداد خوردوهای کشور ۷ میلیون بود و تعداد کشته ها ۲۸ هزار نفر در سال بود که در استان کشته ها ۶۷۳ نفر بود و با اقدامات موثری که انجام شد کشته های به ۱۶ هزار در کشور و استان ۲۷۳ نفر در سال ۹۷ رسیدیم که ۵۰۰ کشته کاهش یافت.  

سوانح جاده ای در  استان قزوین ۲۷ درصد کاهش یافت

بیگلری بیان کرد: در تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در استان امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی هستیم در حالی که امسال ۲۲۰ میلیون تردد داشتیم اما سوانح کمتر شد.  

فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: با مشکلاتی که هست اگر یک نفر هم از کشته ها کم شود هزینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور کاسته می شود.

وی افزود: اگر یک قطار و هواپیما سقوط کند در رسانه ها جنجال می شود اما هر روز ۶۵ نفر در راهها کشته می شوند ولی توجه نمی کنیم و از کنارش ساده می گذریم.

بیگلری یادآور شد: همه باید تلاش کنند تا سوانح کم شود و کارها هوشمند شود چون رتبه سوم آزادراهی را داریم لازم است در محورهای مواصلاتی سیستم برخط راه اندازی شود که پس از تخلف بلافاصله پیامک داده  شود.

بیگلری اظهارداشت: رزمایش راه و راهور  و طرح زمستانی پلیس راه از ۲۰  آذر ماه آغاز شده و تا ۲۰  اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4795123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha