۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه خبر داد:

۲۴۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت

۲۴۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت

کرمانشاه_ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ۲۴۰۰ قلم دارو اساسی و عمده در تعهد این بیمه قرار دارد.

کیومرث مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس قراردادهایی که با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده تمام مراکز درمانی اعم از دولتی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی برمبنای تعرفه هایی که هر سال از سوی شورای عالی بیمه و هیئت ویزان ابلاغ می شود موظف به پذیرش بیماران هستند.

وی با بیان اینکه صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، بیمه همگانی رایگان و صندوق بیمه ایرانیان از جمله صندوق های بیمه ای هستند، افزود: دفترچه بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر و بیمه همگانی کاملا رایگان است و از محل یارانه دولتی تامین اعتبار می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: این افراد از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و سهم پرداختی آنها به مراکز دولتی و دانشگاهی بسیار اندک است بنابراین به این مراکز مراجعه کنند.

مظفری گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار و بیمه ایرانیان می توانند علاوه بر بخش دولتی و دانشگاهی از تمام مراکز درمانی طرف قرارداد شامل پزشک، داروخانه، رادیولوژی و آزمایشگاه بیمارستان و درمانگاه ها خدمات دریافت کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه محدودیتی از نظر خدمت رسانی به این بیمه شدگان نیست، عنوان کرد: در صورتی که محدودیتی باشد باید از طریق تماس با سامانه ۱۶۶۶ موضوع را پیگیری کنند.

وی درباره پرداخت مطالبات، گفت: تمام مطالبات تا شهریور ماه پرداخت شده و مطالبات مهر ماه نیز که ماه گذشته تحویل شد تا تاپایان آذر فرصت رسیدگی وجود دارد و با تخصیص اعتبار جدید پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: اخیرا درباره پوشش اجباری بیمه اطلاع رسانی شده مبنی بر اینکه آن هایی که فاقد پوشش بیمه ای هستند یا تاریخ اعتبار بیمه آنها تمام شده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد نسبت به ثبتنام کنند.

مظفری تصریح کرد: در صورتی که باید در اسرع وقت دفترچه دریافت کنند باید ۵۰ درصد حق بیمه ۲۸۴ هزار تومانی را به ازای هر نفر واریز کنند تا دفترچه آنها به مدت شش ماه اعتبار داشته باشد و از خدمات بهره مند شوند و افرادی که چندان عجله ای ندارند پس از ثبتنام منتظر دریافت پیامک باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه سامانه الکترونیک نیز شش شهرستان در سطح استان مجهز به نسخه نویسی الکترونیک شده اند و به سمت حذف دفترچه های کاغذی پیش می رویم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه درباره عدم پوشش بیمه ای برخی اقلام دارویی، خاطرنشان کرد: برخی داروهای OTC پوشش بیمه ای ندارند که البته شمار آنها بسیار محدود است و هزینه چندانی برای خانوارها ندارد و ۲۴۰۰ قلم دارو اساسی و عمده در تعهد بیمه قرار دارد.

مظفری با تاکید بر اینکه هدف ما توسعه خدمت رسانی است، خاطرنشان کرد: بیماران محدودیتی برای مراجعه به مراکز درمانی ندارند بنابراین از خود درمانی بپرهیزند زیرا خود درمانی عوارض دارد و ممکن است بیماری به اشتباه تشخیص داده شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در این راستا افرادی هم که دفترچه های اعتبار آنها تمام می شود از شمول آمار بیمه شدگان تا زمان تمدید اعتبار خارج خواهند شد.

کد خبر 4800435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha