۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۳:۰۶

در گفتگویی تلفنی؛

پوتین و ماکرون بر اهمیت مبارزه با تروریسم تأکید کردند

پوتین و ماکرون بر اهمیت مبارزه با تروریسم تأکید کردند

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در یک تماس تلفنی پیرامون موضوعات مهم بین المللی از جمله وضعیت سوریه و اهمیت مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و همتای فرانسوی او، «امانوئل ماکرون» روز سه شنبه در یک گفتگوی تلفنی پیرامون موضوعات مهم بین المللی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

طبق بیانیه کاخ کرملین، پوتین و ماکرون ابتدا در خصوص وضعیت سوریه با یکدیگر گفتگو کردند و رئیس جمهور روسیه در مورد اجرای توافقنامه های منعقده میان مسکو و آنکارا صحبت کرد.

در این بیانیه آمده است: «[پوتین و ماکرون] در مورد وضعیت سوریه گفتگو کردند. ولادیمیر پوتین نیز پیرامون روند پیشرفت در اجرای توافقنامه های روسیه- ترکیه در شمال شرق سوریه و ادلب صحبت کرد. دوطرف بر اهمیت مبارزه قاطع با تروریسم و هماهنگ سازی دقیق اقدامات در این حوزه تأکید کردند».

رؤسای جمهور دو کشور همچنین در خصوص بحران لیبی گفتگو کرده و بر لزوم حل و فصل بحران موجود در این کشور با ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک تأکید کردند.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: «رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در تبادل نظر پیرامون لیبی بر لزوم حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران تأکید کردند. در این باره، فرانسه و روسیه از میانجی گری سازمان ملل و آلمان برای دستیابی به یک توافق صلح آمیز حمایت می کنند».

پوتین و ماکرون همچنین در مورد نشست چهارجانبه نرماندی در پاریس با یکدیگر گفتگو کردند و توافقنامه های منعقده در روز نهم دسامبر را ستودند. افزون بر آن، این دو مقام عالیرتبه روسیه و فرانسه در مورد انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا از خاک اوکراین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است که پس از وقفه ای سه ساله، رهبران کشورهای روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین هفته گذشته در نشست چهارجانبه نرماندی در پاریس با یکدیگر دیدار و در مورد حل و فصل بحران دنباس گفتگو کردند.

کد خبر 4800934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha