۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲

با حضور مراجع تقلید؛

همایش آموزگار فقاهت در قم برگزار شد

همایش آموزگار فقاهت در قم برگزار شد

قم - همایش آموزگار فقاهت با هدف تجلیل از مقام علمی مرحوم آیت الله محقق داماد با پیام رئیس جمهور و با حضور مراجع تقلید، رئیس قوه مقننه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزگار فقاهت با هدف معرفی شخصیت علمی مرحوم آیت الله محقق داماد قبل از ظهر پنج‌شنبه در تالار همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این همایش فیلم بیانات رهبر معظم انقلاب که از برگزار کنندگان این همایش قدردانی کرده بودند پخش شد و پس از آن پیام رئیس جمهور به عنوان یکی از شاگردان آموزگار فقاهت در این مراسم قرائت شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله استادی رئیس شورای سیاستگذاری این همایش و به همراه آیت الله سید مصطفی محقق داماد فرزند آموزگار فقاهت به ایراد سخن پرداختند.

بخشی از مستند ۲۵۰ دقیقه‌ای که با هدف معرفی شخصیت علمی آموزگار فقاهت در مصاحبه با شاگردان ایشان تهیه شده بود در این مراسم پخش شد.

در بخش دیگری از این مراسم، موسوعه ۲۱ جلدی آیت‌الله محقق داماد با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

کد خبر 4814238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha