۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۷

معاون دادستان بروجرد:

پرونده قضایی برای برخی کمپ‌های ترک اعتیاد متخلف بروجرد تشکیل شد

پرونده قضایی برای برخی کمپ‌های ترک اعتیاد متخلف بروجرد تشکیل شد

بروجرد- معاون دادستان بروجرد گفت: از سوی برخی مراکز ترک اعتیاد در بروجرد تخلفاتی انجام شده و هم اکنون پرونده‌های قضائی در این رابطه تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضاپور روز چهارشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری بروجرد با اشاره به اینکه باید بررسی کنیم که چرا بهزیستی با ایجاد مراکز ترک اعتیاد در این شهر مخالفت می‌کند، اظهار داشت: برای ما جای سوال است که علت انحصار طلبی بهزیستی در زمینه افزایش مراکز ترک اعتیاد در بروجرد چیست و این مهم باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از سوی برخی مراکز ترک اعتیاد در بروجرد تخلفاتی انجام شده که بسیاری از افراد معتاد و یا خانواده آنها به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و هم اکنون پرونده‌های قضائی در این رابطه تشکیل شده است.

معاون دادستان بروجرد ادامه داد: جای سوال است که چرا مراکز ترک اعتیاد مجهز به دوربین مدار بسته نیستند و یا اینکه چرا باید شاهد کتک کاری و یا فوت مددجویان در برخی از مراکز ترک اعتیاد در بروجرد باشیم.

رضاپور با بیان اینکه این انحصار طلبی قابل هضم نیست و متأسفانه عواقب بدی هم برای بروجرد در پی دارد، افزود: مدیران کمپ‌های ترک اعتیاد در مقابل معتادانی که در مرکز آنها نگه داری می‌شود مسئول هستند و خانواده آنها برای بهبودی معتادان هزینه‌های زیادی متقبل می‌شوند.

به گفته وی، با وجود مشکلات متعدد، اگر مرکزی مجوز ندارد و فعالیت آن خوب است پس چه لزومی دارد آن را پلمب کنیم، اجازه بدهیم با جذب افراد معتاد در پروسه ترک اعتیاد به مردم شهر خدمت کند.

علیرضا رخشان رئیس مرکز «تی سی» بروجرد نیز در این جلسه گفت: بعد از ترک و سم زدایی مرکز تی سی آماده پذیرش معتادان است که عمده ترین فعالیت این مرکز ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و فنی و حرفه‌ای به معتادان است.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد معتادانی که از مرکز مرخص می‌شوند بالای ۲ سال پاکی دارند و بالای ۴۰ درصد از معتادان پاکی دائم العمر دارند.

رئیس مرکز «تی سی» بروجرد با بیان اینکه مرکز «تی سی» بروجرد تنها مرکز دولتی در کشور است، ادامه داد: مهمترین تمرکز بر روی افرادی است که از این مرکز خارج می‌شوند تا دوباره به عرصه اعتیاد برنگردند به همین خاطر بر روی آنها فرایند روان درمانی و درمان شناخت رفتاری انجام می‌شود.

کد خبر 4820920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha