۲۳ دی ۱۳۹۸، ۸:۵۴

معاون اداری مالی وزارت علوم :

پیگیری همترازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با بهداشت

پیگیری همترازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با بهداشت

معاون اداری مالی وزارت علوم از پیگیری برای همترازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با بهداشت خبر داد.

محمد تقی نظرپور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت نیز گفت: حقوق اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌های وزارت علوم تدریس می‌کنند با حقوق اعضای هیئت علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند، متفاوت است.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: بر همین اساس برخی از اساتید دانشگاه‌ها خواستار اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی، تحت عنوان متناسب سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دریافتی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که این موضوع همچنان پیگیری می‌شود ولی هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

به گزارش مهر، پیش از این منصور غلامی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت به مهر گفته بود: چندین سال است که افزایش حقوق هیئت علمی نداشته ایم.

وی افزود: بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم آغاز شده تا جامعه علمی ما بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأنشان حمایت شوند و کارشان را همچنان که مؤثر بوده ادامه دهند.

غلامی ادامه داد: در این بررسی‌ها به نتیجه رسیدیم که بعضی تفاوت‌ها بین حقوق اساتید فعال شاغل در حوزه علوم پایه پزشکی است و یک آیتمی بیشتر از اعضای هیئت علمی وزارت علوم دارند که هیئت امنای آن دانشگاه‌ها برای آنها تصویب کرده اند. تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این اجازه را بدهند تا این افزایش برای اعضای هیئت علمی وزارت علوم نیز تأمین شود.

وی اظهار داشت: نظر موافق و مساعد آنها در حال بررسی است که امیدواریم به نتیجه مورد نظر برسد.

کد خبر 4823044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      0 0
      متاسفم برای خودم و جامعه علمی و جامعه ایران.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      4 72
      آخر خیلی از این اعضای هیأت علمی گرفتند خوابیدند و کاری برای اقتصاد کشور نمی کنند که حقوقشان را افزایش دهید. الان دارند بعضی شان 5 میلیون به بالا می گیرن، خیلی ها اصلاً نباید همین قدر را هم بگیرن
    • هیات علمی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      57 2
      خیلی طرح خوبی است. اگر می توانید حقوق ما رو کاهش هم بدهید. چون اینجوری زودتر میریم خارج از کشور. اونجا درسته مشکلات زیادی خواهد داشت ولی حداقل حقوق مناسبی می دهند.
    • هیات علمی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      0 0
      عجب!!! بعد انتظار معجزه علمی دارند از سوی هیات علمی. کاش می شد اصلا حقوقی نمی دادن تا هرکسی به فکر آینده خودش باشه.
    • مهدی قزل US ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
      19 1
      خب اشکالی ندارد ولی دیگه انتظار ۴۰ ساعت ماندن در دانشگاه در هفته یا تلاش و پشتکار برای پژوهش و از همه ارزشمندتر، وجود انگیزه برای آموزش و پرورش دانشجوی نخبه نداشته باشند
    • حمید میری IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      14 1
      به نظرم طرح خوبیه باید اجرا بشه.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
      0 0
      سلام خسته نباشید ما هم دانشگاه آزادی هستیم 5 میلیون تومان حقوق میگیریم ما کجا مراجعه کنیم ممنونم
    • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      0 0
      من یک هیات علمی با مرتبه دانشیاری و ده سال سابقه هستم حقوقم از یک نگهبان شرکت نفت یا اداره گاز یا کارشناس وزارت نیرو کمتر است. ببینید در سایر کشورها (حتی افغانستان) چه حقوقی به هیات علمی می دهند.