۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

۱۹ شهرداری در استان قزوین به کمک دولت وابسته است

۱۹ شهرداری در استان قزوین به کمک دولت وابسته است

قزوین- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: از ۲۵ شهر استان تعداد ۱۹ شهر مشکلات مالی جدی دارند و به کمک دولت وابسته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک شهرداران و مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست که رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز حضور داشت مشکلات شهرداران در خصوص نبود درآمد پایدار، کمبود تجهیزات و ماشین آلات، تخصیص سهمیه قیر، ورود بیش از حد دستگاه‌های نظارتی در امور شهرداری‌ها و کاهش جسارت مدیران شهری نکاتی را مطرح کردند.

مصطفی صالحی در این جلسه گفت: در حال حاضر ۹۶۰ هزار نفر در ۲۵ شهر استان سکونت دارند که ۱۸ شهر بعد از دهه ۷۰ تأسیس شده و امکانات کمی دارند و این شهرها از نظر درآمد در وضعیت خوبی نیستند.

صالحی تصریح کرد: مدیریت در این شرایط بسیار سخت و منابع مالی محدود است و هنوز مدیریت یکپارچه شهری اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین یادآور شد: باید مدیریت جامع شهری راه بیفتد در اجرا دریک ساله اخیر همه مشکلات شناسایی شده است و باید برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: در خصوص حوزه‌های مختلف مشکلات زیاد است در حالی که بودجه مصوب یک هزار و ۱۶ میلیارد تومان بوده که تحقق آن در این شرایط سخت است.

صالحی افزود: ۱۹ شهر ما به کمک دولت وابسته است و ۵۷ درصد درآمدهای شهرداری‌ها از محل ساخت و ساز ۳۴ درصد ارزش افزوده و ۹ درصد از سایر منابع تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: برای سرمایه گذاری ظرفیت زیادی در استان وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم که در این راستا لازم است بخش مدیریت تقویت و بودجه واقعی تعریف شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین اظهار داشت: امسال ۱۵۵ میلیارد تومان ارزش افزوده جمع شده که ۵ درصد کمتر شده در حالی که هزینه‌ها بالا رفته است، لذا باید بودجه بر اساس درآمد معیشت تنظیم شود.

صالحی گفت: امسال دو میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک شده و ۵ میلیارد تومان قیر داده شده اما در ماشین آلات مشکلات جدی داریم.

وی ادامه داد: ماشین آلات شهرداری‌ها مستهلک و فرسوده است که از مجموع ۱۶۸ دستگاه تعداد ۶۰ دستگاه زیر بیست سال و بقیه بیشتر از ۲۰ سال عمر دارد.

صالحی یادآور شد: صدور پروانه در استان کم شده و ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتعال در صدور پروانه ایجاد شده است. اما همچنان دغدغه اشتعال داریم، اما حوزه پژوهش بیشتر فعال خواهد شد تا کارها با پشتیبانی کارشناسی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تمام معابر خاکی شناسایی شده باید سهمیه قیر داده شود و کوچه‌های خاکی آسفالت شود و در تولید مسکن باید هزینه‌های خدماتی کاهش یابد یا تقسیط شود تا ساخت و ساز بیشتر شود.

کد خبر 4832319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha