۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

احتمال وقوع بارشهای سیلابی در غرب و جنوب استان اصفهان

احتمال وقوع بارشهای سیلابی در  غرب و جنوب استان اصفهان

اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با به کارگیری تجارب سیل بهاره، در جهت پیشگیری مخاطرات بارشهای پیش رو اقدامات لازم در مدیریت بحران استانداری اتخاذ شد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی، از روز سه شنبه با استقرار جبهه هوای ناپایدار در استان اصفهان بارش هایی به صورت برف و باران خواهیم داشت که در غرب استان اصفهان بارشها قابل توجه خواهند بود.

وی افزود: پیش بینی هایی مبنی بر بارش هایی به صورت سیلابی به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان هم شده است که با استفاده از تجارب سیل بهاره تمهیدات لازم جهت پیشگیری از سیلاب اندیشیده شد.

افزایش دمای اصفهان در روز سه شنبه و کاهش دما در روز چهارشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه روز سه شنبه با افزایش دما و روز چهارشنبه با کاهش دما مواجه هستیم، تصریح کرد: جلسه بحران برای پیشگیری از سیل روز دوشنبه در استانداری برگزار شد و تمام دستگاه ذی ربط موظف شدند تا در جهت پیشگیری، کنترل جریان های احتمالی سیلابی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: از فردا شاهد وزش باد و طوفان در مناطق شرق اصفهان هستیم که پلیس راه مسیرهایی را به صورت موقت مسدود خواهد کرد و پس از اتمام جریان های بادی این مسیرها بازگشایی خواهد شد.

شیشه فروش با تاکید بر آمادگی تمام سازمانهای درگیر با کنترل و پیشگیری از جریانهای احتمالی سیلابی در استان اصفهان اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی با بررسی ایمنی استخرهای ذخیره آب و طرح های آبخیزداری در پیشگیری از سیلاب احتمالی اهتمام ورزیدند. در مناطق غرب استان هم ستاد سیل شهرداری ها در حالت آماده باش هستند و به همراه دهیاری ها تمام موانع عبور جریان آب را مرتفع کردند.

استقرار راهداران در ۴۱ راهدارخانه با تجهیزات و امکانات برف روبی

وی افزود: شرکت آب منطقه ای مسیل های جریان سیل احتمالی را لایروبی کرده و راهداران در ۴۱ راهدارخانه با تجهیزات و امکانات برف روبی مستقر شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر کنترل وضعیت جریانهای سیلابی و طوفانی احتمالی در غرب و شرق استان اصفهان گفت: توصیه می شود کسانی که از امروز قصد مسافرت به مناطق غرب و شرق استان اصفهان را دارند وضعیت هوا و جاده ها را استعلام کنند و با استفاده از تجهیزات، راهی این مناطق شوند.

وی ابراز داشت: سیل فروردین ماه نشان داد که در مناطق خشک و نیمه خشک گاهی با بارندگی های لحظه ای جریانهای سیلابی ایجاد می شود و می تواند خساراتی را به همراه داشته باشد و همین تجربه ها در پیشگیری از جریانهای سیلابی در روزهای آینده به کارگرفته شد.

شیشه فروش به هجوم ملخ ها هم اشاره ای داشت و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در تابستان و پاییز ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را در مقابله با کنترل هجوم ملخ ها اقداماتی انجام داده است که با کنترل آفات و پایش، تمهیدات لازم برای مقابله به انواع ملخ های مراکشی و بومی درنظر گرفته شده است.

کد خبر 4862333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha