۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹

«راسک» گرمترین شهر کشور شد

«راسک» گرمترین شهر کشور شد

زاهدان- معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر «راسک» در جنوب شرق این استان در شبانه روز گذشته با دمای ۴۳.۶ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محمود دیانتی اظهار داشت: پس از راسک، قصرقند و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان به ترتیب با دمای ۴۳.۵ و ۴۳.۲ درجه سلسیوس دومین و سومین شهرهای گرم کشور در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا پایان هفته افزایش دما به میزان ۲ تا ۴ درجه در سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز جوی آرام و پایدار در سطح استان حاکم است، افزود: وزش باد به نسبت شدید تا روز شنبه در جنوب و سواحل ادامه دارد که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

وی ادامه داد: تا روز شنبه، دریا بویژه در نواحی شرقی مواج خواهد بود. برای شمال استان نیز روز جمعه وزش باد متوسط پیش‌بینی می‌شود.

دیانتی به نوسانات دمایی زاهدان اشاره کرد و گفت: امروز بیشینه دمای هوا در زاهدان به ۳۲.۱ درجه سلسیوس رسید که به همراه خاش خنک‌ترین شهرهای استان در گرم‌ترین ساعات روز شدند.

کد خبر 4918731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha