۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

علوم پزشکی قزوین برنامه های تاب آوری اجتماعی را عملیاتی کرده است

علوم پزشکی قزوین برنامه های تاب آوری اجتماعی را عملیاتی کرده است

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طرح تاب آوری اجتماعی برای کاهش آسیبهای روانی ناشی از کرونا با تدارک برنامه های مختلف آموزشی، مشاوره ای و سلامت محور در استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و امور خانواده عصر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: برای تقویت تاب آوری اجتماعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های مختلفی اجرا شده است که تداوم دارد.

وی بیان کرد: در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای، یک سری مداخلات روان شناختی برای خانواده فرد متوفی صورت گرفت و ۱۱۲ مورد مداخله چند ساعته برای کاهش آلام بازماندگان انجام شد.

نامدار تصریح کرد: تهیه کارت تسلیت برای افراد متوفی از دیگر مداخلات انجام شده برای فرد مبتلا از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود که بیش از ۲۳۷ مورد مداخله روحی و روانی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: همچنین ۵۸۲ مورد مداخله برای افراد بهبود یافته از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام انجام شد و چون با بیماری نوظهوری مواجهیم برای پاسخگویی کارشناسی و روانی با واکنش‌های موردی هم اقداماتی شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ برای مشاوره تلفنی اقدام کردیم که بیش از ۳ هزار و ۸۹۹ تماس تلفنی پاسخ داده شد.

نامدار اظهار داشت: توجه به امور آموزشی و تهیه ۳ هزار بسته آموزشی، تولید کلیپ‌های مجازی و ارسال به دستگاه‌های اجرایی و انتشار در فضای مجازی و همکاری بین بخشی با بهزیستی برای معرفی کلینیک‌های مشاوره‌ای و ارائه خدمات سلامت روان، هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراکز تحت پوشش از دیگر کارهای انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: سلامت معنوی و روانی در گرو تأمین معیشت افراد است لذا با همکاری کمیته امداد کارهای خوبی شده و در بهزیستی یکی از گروه‌ها زنان بی سرپرست و بد سرپرست هستند که مورد توجه قرار گرفته اند.

نامدار اضافه کرد: همچنین سازمان جوانان هلال احمر دستورالعمل‌هایی دارد و با راه اندازی تیم‌های سحر برای مشاوره روانی و طرح غمگسار برای همدردی با خانواده‌های آسیب دیده و تیم‌های مشاوره روانی اقدامات خوبی برای کاهش آسیب‌ها صورت داده است.

وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری موضوعات مربوط به سلامت روان و سلامت معنوی در معاونت بهداشت می‌توان به نتایج بهتری دست یافت.

نامدار گفت: به دلیل قرنطینه و مشکلات اقتصادی و معیشتی می‌توان اذعان کرد که شرایط جامعه توأم با اضطراب است و باید مداخلات پزشکی و روان شناختی به صورت کارشناسی و سریع صورت گیرد.

کد خبر 4921105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha