۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

در نشست خبری مطرح شد؛

۵ طرح فاخر عمرانی توسط سازمان آرامستانهای ارومیه احداث می شود

۵ طرح فاخر عمرانی توسط سازمان آرامستانهای ارومیه احداث می شود

ارومیه - مدیرعامل باغ رضوان و سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه از احداث پنج طرح عمرانی فاخر توسط این سازمان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرعباس عابدینی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، بازسازی و احداث بقعه «محمدبن خلیلان» از یاران امام زمان (عج)، احداث غسالخانه جدید برای اموات کرونایی به ظرفیت هشت نفر، رونمایی از آرامگاه مرحوم حاج غلامرضا حسنی در جوار گلزار شهدا، آسفالت راه‌های منتهی به قطعات جدید ۶۴ و کودکان جدید و ادامه توسعه آرامستان با خاک ریزی و تسطیح قطعات جدید را جزو این طرح‌های فاخر عنوان کرد و افزود: مجموع اعتبار اختصاص یافته به این سازمان طی سال جاری ۱۱ میلیارد تومان است که نیمی از آن را اعتبارات عمرانی شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این طرح‌ها از جمله بقعه خلیلان و غسالخانه‌های احداث تا دو هفته آینده آماده بهره برداری می‌شود افزود: ساخت بیش از ۱۰ باب آرامگاه عمومی در یکسال گذشته، انتقال آب و سیستم برق رسانی در مجموعه باغ رضوان، هموارسازی بیش از ۳۷ هکتار از اراضی، احداث قطعه جدید کودکان در انتهای قطعه ۶۴ به همراه تکمیل و تجهیز سردیس‌های بهداشتی، توسعه فضای سبز آرامستان در بخش‌های کاشت درختچه، نهال، گل، گیاه و چمن از دیگر اقدامات این سازمان است.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به بسیج همگانی مجموعه باغ رضوان برای دفن اموات کرونایی و جلوگیری از هر گونه حاشیه سازی عنوان کرد: در این زمینه ۱۸۵ نفر کارکنان باغ رضوان به صورت شبانه روزی فعال هستند و تعطیلی ندارند.

مدیرعامل باغ رضوان و سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با بیان اینکه نبود سردخانه و غسالخانه مجزا برای فوتی‌های کرونا در این مدت یکی از مشکلات اصلی سازمان آرامستان ها بود اضافه کرد: غسل، حمل و تدفین برخی اموات کرونایی با مشکلات فراوانی مواجه بود گاهی خانواده فوتی جرأت نزدیکی به جسد را نداشتند ولی نیروهای سازمان با اقدامی جهادی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام به حمل، غسل و تدفین اجساد می‌کردند.

وی در خصوص آمار مرگ و میر در باغ رضوان ارومیه افزود: آمار فوتی در سال جاری، ماهیانه حدود ۳۰۰ فوتی است. بیماری قلبی، سرطانی بیشترین تعداد فوتی‌ها و امراض داخلی در مرحله بعد از مهمترین عوامل مرگ در شهرستان بود.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه باغ رضوان ارومیه در سال ۵۸ با وسعت ۵۴ هکتار تأسیس شده است که امروز به توجه به ازدیاد جمعیت نیازمند توسعه است افزود: ۷۴ هکتار از اراضی روستای قره حسنلو و ۱۴ هکتار از اراضی روستای بادکی خریداری شده است که در آینده نزدیک به باغ رضوان ارومیه افزوده خواهد شد.

کد خبر 4939402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha