۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶

حناچی تاکید کرد

لزوم تغییر شیوه جمع آوری زباله

لزوم تغییر شیوه جمع آوری زباله

شهردار تهران با اشاره به تغییر شکل مخازن زباله در جهان گفت: قابل دسترس بودن مخازن جمع آوری زباله صدمات جبران ناپذیری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز به کار اجرای طرح کاپ که صبح امروز برگزار شد، گفت: موضوع پسماند در کشور ما موضوع مهمی است و باید ابعاد حاکمیتی آن از ابعاد محلی جدا شود و بدانیم که ابعاد حاکمیتی آن بزرگ‌تر است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مرحله اول مطالعات ما برای مدیریت پسماند به انجام رسیده است و آماده اجرا شده، گفت: تلاش برای جلب نظر مردم کلید واژه مهم این برنامه است و اگر در این برنامه موفق شویم مردم را همراه خود کنیم تحول عظیمی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: باید با بهینه سازی موضوع پسماند در شهر تهران تجربه متفاوتی را نسبت به گذشته و برای حفظ آینده بهتر رقم بزنیم.

حناچی گفت: وقتی هفت هزار تن زباله روزانه حمل می‌شود هر چقدر این حجم کمتر شود و هر چقدر زباله‌های تر و خشک از هم جدا شوند این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

شهردار تهران افزود: بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا جمع آوری زباله را به جای هر شب به یک روز در هفته تبدیل کرده‌اند تا هزینه‌های خود را مدیریت کنند البته این موضوع به جز با کاهش تولید زباله محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات امروز ما هم بر می‌شود به شیوه فعلی جمع آوری زباله. این مخازنی که در شهر قرار دادیم شاید یک سری از کارهای ما را راحت کرده باشد اما تبعات جبران پذیری هم به شهر وارد کرده است.

حناچی تصریح کرد: امروز یکی از محل‌های تجمع موش و حیوانات موذی همین مخازن است و حالا شما به اینها موضوع زباله گردی که خود یک مشکل دیگر محسوب می‌شود را هم اضافه کنید.

شهردار تهران گفت: در آسیا و در برخی کشورها طرحی به نام سه آر وجود دارد که زباله کمتر تولید شود آنچه تولید می‌شود قابل بازیافت باشد و سومین موضوع چیز بازیافت شده قابلیت استفاده مجدد داشته باشد.

وی افزود: این یک نظریه است که هزینه امحای زباله همان ابتدای خرید آن شیء از خریدار کسب می‌شود که این خود به خود به کاهش زباله منجر می‌شود.

حناچی گفت: در برلین و وین دیدم که کار امحای زباله دست بخش خصوصی نبود و گفتند هدف ما سود ده بودن نیست بلکه هدف انجام درست کار است و می‌خواهیم بر درستی اجرای کار نظارت کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز خانم خانه دار ما نمی‌داند که اگر در حین جمع آوری زباله منزل رطوبت زباله را در سینک ظرف‌شویی بگیرد چه تأثیری در کاهش شیرابه و حجم و وزن زباله خواهد داشت.

وی در خصوص کودکان کار گفت: به پیمانکاران در زمینه استفاده از کودکان اخطار جدی داده شده است

وی همچنین افزود: کاهش پسماند باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

کد خبر 4950081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نیک بین IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      0 0
      باید قانون وهمکاری مردم سخت تر شودو بعنوان الودگی شهر و ترقیب میکرب شهروند خاطی محاکمه شود.باید قانون شود.والا شهرداریها به تنهایی شمست میخورند