۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴

مومنی:

نیازمند بازنگری درحوزه درمان اعتیادهستیم/افزایش ۵۰درصدی قیمت مواد

نیازمند بازنگری درحوزه درمان اعتیادهستیم/افزایش ۵۰درصدی قیمت مواد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه کشف مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده است، در حوزه پیشگیری کمی غفلت شده و در حوزه درمان هم نیازمند بازنگری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: سال‌های گذشته یک برنامه یک روزه کامل به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر داشتیم که با توجه به شرایط کرونا در کشور امکان برگزاری این همایش در سال جاری نبود که به جای آن چند نشست تخصصی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: سال ۹۸ یک سال متفاوت در امر مبارزه با مواد مخدر برای جمهوری اسلامی بود و در چهار حوزه مقابله، درمان، پیشگیری و توانمندسازی برنامه‌های مختلفی داشتیم.

مؤمنی بیان کرد: در حوزه کشف اقدامات خوبی انجام شد، در حوزه پیشگیری کمی غفلت شد و در حوزه درمان هم نیازمند بازنگری هستیم تا درصد درمان قطعی افزایش پیدا کند و همچنین در حوزه توانمندسازی هم باید اقدامات جدی‌تری شود تا وقتی یک معتاد به جامعه برمی گردد بتواند شغل داشته باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ۳ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر در حال فعالیت هستند و این سازمان‌ها توانسته‌اند کمک‌های بسیاری را به ما داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر رویکرد اساسی ما تمرکز بر روی مرزها و مبادی ورودی کشور است، بعد از آن توسعه عملیات‌های اطلاعاتی و تمرکز بر باندهای بزرگ است و باید بر باندهای بزرگ و مهره‌های کلیدی تمرکز کنیم.

مؤمنی خاطرنشان کرد: بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر در دنیا در سال ۹۸ متعلق به ایران بوده است، در این سال بیش از ۹۵۰ هزار تن رسید که نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیش از ۵۰ درصد از مصادره اموال افزایش داشته است و در قیمت مواد مخدر ۵۰ درصد افزایش داشته است.

اجرای طرح یاریگران زندگی در ۱۲ هزار مدرسه

وی اظهار کرد: نقاط آلوده پایتخت ساماندهی و معتادان متجاهر جمع آوری شدند اما با ورود کرونا به ایران معتادان جدید در مراکز ماده ۱۶ پذیرش نشدند و البته کار درستی هم بود چرا که اگر یک معتاد تستش مثبت بود و در بین بقیه در یک مرکز نگه داری می‌شد می‌توانست یک فاجعه به بار بیاورد.

مومنی بیان کرد: از بین تمامی معتادانی که جمع آوری شدند ۳۰ نفر به کرونا مبتلا بودند و این موضوع هم به خاطر این بود که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی اقلام بهداشتی را در بین معتادان توزیع کردیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در حوزه پیشگیری طرح یاریگران زندگی را با همکاری آموزش و پرورش اجرا کردیم و قرار شد این طرح را در ۲۰ هزار مدرسه اجرا کنیم که در ۱۲ هزار مدرسه اجرا شد و در ۸ هزار مدرسه نتوانستیم این طرح را اجرا کنیم آن هم به دلیل تعطیلاتی بود که مدارس به دلیل کرونا درگیر آن شدند.

به گفته وی اعتبارات در حوزه درمان مبتلایان به مواد مخدر افزایش داشته است.

کد خبر 4954055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha