۴ تیر ۱۳۹۹، ۷:۳۲

بی اطلاعی اعضای کمیسیون ورزشکاران از آئین نامه مصوب خودشان!

بی اطلاعی اعضای کمیسیون ورزشکاران از آئین نامه مصوب خودشان!

آئین‌نامه جدید کمیسیون ورزشکاران که بعد از تصویب در هیات اجرایی آماده ارسال به کمیته بین‌المللی شده هنوز در اختیار اعضای این کمیسیون قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک بعد از مواجه با چالش های ایجاد شده پیرامون کمیسیون ورزشکاران و منعی که کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری انتخابات دوباره این کمیسیون قائل شد، اقدام به تدوین آئین نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران کرد.

این آئین نامه در نشست های اخیر هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بررسی، تصویب و آماده ارسال به کمیته بین المللی المپیک شد با این حال هنوز در اختیار اعضای کمیسیون ورزشکاران گذاشته نشده است!

هادی ساعی عضو کمیسیون ورزشکاران و تنها نماینده این کمیسیون در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با انتقاد از این موضوع به خبرنگار مهر گفت: آئین نامه جدید باید مصوبه IOC را بگیرد اما بهتر است اعضای کمیسیون ورزشکاران هم در جریان آن قرار بگیرند. این خوب نیست آنها از آئین نامه کمیسیونی که عضو آن هستند، بی اطلاع باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر برای کمیسیون ورزشکاران نشستی برگزار شود تا آئین نامه در حضور اعضا بررسی شود یا اینکه حداقل آئین نامه برای هر یک از آنها ارسال شود.

عضو کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: طبق تاکید IOC، ترکیب فعلی کمیسیون ورزشکاران تا زمان انتخابات دوره بعد که آبان ماه ۱۴۰۰ است به فعالیت خود ادامه خواهند داد مگر اینکه به دلیل مثل استعفا کنار بروند و یک عضو علی البدل جایگزین شود. بنابراین آنها باید بدانند طبق ملاک و معیار چه آئین نامه ای فعالیت خواهند داشت.

وی همچنین در مورد استعفای برخی از اعضای کمیسیون ورزشکاران که پیش از این مطرح شده بود، یادآور شد: با استعفای آنها که مخالفت شد. ضمن اینکه در میان اعضای مستعفی امضای کیانوش رستمی و حمید سوریان هم بود در حالیکه آنها خیلی پیش‌تر استعفا داد و حتی برای‌شان جایگزین انتخاب شده بود. از این پس هم هر استعفایی صورت بگیرد، یک عضو علی البدل جایگزین می شود.

هادی ساعی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با پاسخ هایی که کمیته بین المللی المپیک به ایران داده، برای سه عضوی که به عنوان علی البدل به کمیسیون ورزشکاران اضافه شدند، حکم صادر شود.

کد خبر 4955266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha