۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۳

رئیس حوزه هنری کردستان:

حمایت از ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌ محوری حوزه هنری کردستان است

حمایت از ادبیات کودک و نوجوان برنامه‌ محوری حوزه هنری کردستان است

سنندج - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان حمایت و تقویت ادبیات کودک و نوجوان را یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار این حوزه در سطح استان عنوان کرد.

امین مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک ۱۸ تیر ماه که به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، افزود: توجه و حمایت از ادبیات کودک و نوجوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای آشنایی نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، عنوان کرد: اگر بتوانیم از همان سنین کودکی فرزندان خود را به خواندن و مطالعه کردن آشنا کنیم در آینده آنها ارتباط بیشتری با کتاب خواهند داشت و این مهم بر روی مسائل مختلف جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای اهمیت این موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های خود در طول سال را حمایت از فعالیت‌های هنری کودک و نوجوان قرار داده و توجه به موضوع ادبیات برای این سنین همواره در اولویت کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر همواره فعالیت‌های خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان کردستان صورت گرفته و بیش از ۱۰ عنوان کتاب به همت حوزه هنری استان چاپ و روانه بازار شده است.

مرادی با بیان اینکه در کنار چاپ آثار نویسندگان شاخص و برجسته حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان در استان کردستان، یادآور شد: در کنار این مهم در سال گذشته در قالب خرید اثر از چندین عنوان کتاب مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان در استان کردستان حمایت شده است.

وی به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت در حال حاضر دو به عنوان کتاب شعر مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان در مرحله نهایی چاپ و انتشار قرار گرفته اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: کتاب شعر کودک با عنوان راسی ریویی فره زان اثر دکتر هادی یوسفی با اخذ مجوزهای لازم تا دو ماه آینده چاپ و روانه بازار نشر می‌شود.

وی به دیگر اثر تولیدی و در دست چاپ حوزه هنری استان کردستان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و یادآور شد: کتاب سلطان قطره‌های آب اثر مازیار حسنعلی نیز بعد از کارشناسی اولیه در نیمه دوم سال جاری چاپ و روانه بازار خواهد شد.

مرادی به دیگر فعالیت‌های در دست اجرای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در کنار این مهم چهار عنوان کتاب شعر کودک دیگر نیز در مراحل مختلف کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم در دست تولید قرار گرفته است.

وی اولویت اصلی حوزه هنری در بخش ادبیات کودک و نوجوان را توجه به مسائل سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق، خانواده، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در حد توان و منابع مالی در اختیار از صاحبان آثاری که در این حوزه اقدام به چاپ کتاب نمایند حمایت می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های اعضای خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان در حوزه کتاب کودک و نوجوان، اظهار کرد: در سال گذشته اعضای خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان کار تصویرسازی چندین عنوان کتاب شعر کودک را بر عهده داشته اند.

کد خبر 4968741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha