۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خبر داد:

وقوع دمای بالاتر از ۴۹ درجه برای هفته آینده در خوزستان

وقوع دمای بالاتر از ۴۹ درجه برای هفته آینده در خوزستان

اهواز– مدیرکل هواشناسی استان خوزستان از وقوع دمای بالاتر از ۴۹ درجه از هفته آینده در این استان خبر داد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی از امروز تا اواسط هفته آینده با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی، افزایش رطوبت و شرجی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز جمعه به بعد تا اواسط هفته آینده به تدریج شاهد افزایش دما و در روزهای یکشنبه به بعد شاهد وقوع دماهای ۴۹ درجه سانتی‌گراد و بالاتر در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در ادامه گفت: از امروز تا روز شنبه با توجه به بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق مرتفع شمال، شمال شرق و شرق استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری خبر داد: حداکثر رطوبت استان در ۲۴ ساعت گذشته ماهشهر و شادگان ۸۸ درصد، آبادان ۸۷ درصد، هندیجان ۸۴ درصد، بستان ۸۱ درصد و کشاورزی اهواز ۷۷ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته خوزستان، شهرستان رامهرمز با ۴۸.۴ و شهرستان ایذه با ۲۴.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در پایان گفت: در همین مدت حداکثر و حداقل دمای هوای شهرستان اهواز به ۴۷.۲ و ۳۰.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 4981296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha