۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳

مدیرکل تعاون و کار کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در کرمانشاه

افزایش  ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در کرمانشاه

کرمانشاه_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از افزایش ۲۹.۶ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی امروز شنبه در یازدهمین کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد با اشاره به پیش بینی کوچک شدن ۳ درصدی اقتصاد جهان توسط صندوق بین المللی پول اظهار داشت: با این شرایط جوانان نه تنها فرصت‌های مهارت آموزی را از دست داده‌اند بلکه دشواری آنان برای یافتن شغل و کسب درآمد مضاعف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: بحران کرونا تحولات پیش بینی شده در مورد آینده کار را ملموس و به واقعیت نزدیک کرد، پیش از وقوع کرونا تصور می‌شد صحبت از فرآیندهای دیجیتالی شدن، ماشینی شدن و اشتغال پلتفرمی در دنیا و نیاز نیروی کار به مهارت‌های دیجیتال فقط مربوط به اقتصادهای پیشرفته است و مساله آینده مدیریت بازار کار در کشور در حال توسعه خواهد بود.

این مسئول گفت: نسل جوان یکی از قربانیان جدی بحران کرونا در جهان است که در این راستا جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۳ برابر بیشتر از گروه‌های سنی بالاتر در معرض بیکاری قرار دارند.

وی بیان داشت: می‌توان گفت ۷۷ درصد از شاغلین این گروه سنی در بخش غیررسمی فعالیت می‌کنند و بیشتر آنان در بخش‌های اقتصادی مانند خدمات گردشگری، خرده‌فروشی و … که با شدت بیشتری از بحران کرونا آسیب دیده هم فعالیت می‌کنند.

عزیزی گفت: تعداد افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در کل کشور با رشد ۲.۹ درصدی از ۴۲ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۸۰ نفر در پایان سال ۹۷ به ۴۴ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۳۱۴ نفر در پایان سال ۹۸ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد به کار گمارده شدگان دفاتر کاریابی خصوصی با ۲۸.۷ درصد کاهش از ۱۴۳۴۸ نفر در خرداد ۹۸ به ۱۰۲۳۱ نفر در خرداد ۹۹ رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد تعاونی‌های فعال استان کرمانشاه با ۲.۵ در صد افزایش از ۳۰۲۹ تعاونی در پایان خرداد ۹۸ به ۳۱۰۵ تعاونی در پایان خرداد ۹۹ رسیده است، ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان کرمانشاه با ۲۹.۶ درصد افزایش از ۲۹۰۷ نفر در سال ۹۷ به ۳۷۶۸ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

عزیزی افزود: تعداد افرادی که با از دست دادن شغل خود مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند و مجدداً شاغل شدند در استان کرمانشاه با ۲۰.۵ درصد افزایش از ۱۱۲ نفر در سال ۹۷ به ۱۳۵ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

وی همچنین ادامه داد: افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه با رشد ۱.۵ درصدی از ۷۶۱ هزار و ۶۰۳ نفر در پایان سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر در پایان رسیده است.

عزیزی گفت: تعداد افرادی که با از دست دادن شغل خود مقرری بیمه‌بیکاری دریافت می‌کردند و مجدداً شاغل شده‌اند در استان کرمانشاه با ۲۰.۵ درصد افزایش از ۱۱۲ نفر در سال ۹۷ به ۱۳۵ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تعداد بی ما شدگان اجباری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه بز با رشد ۱.۸ درصدی از ۱۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر در پایان سال ۹۷ به ۱۴۷ هزار و ۹۴۶ نفر در پایان سال ۹۸ رسیده است.

کد خبر 4982840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha