۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

الویری اعلام کرد؛

مهلت یک هفته‌ای به شهرداری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی

مهلت یک هفته‌ای به شهرداری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود ظرف یک هفته نسبت به ارائه گزارش درباره علت عدم دریافت اوراق تجهیز حمل و نقل، به شورای شهر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی الویری در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: پیش‌تر گزارشات برای گرفتن امضا و فعال شدن اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی و دریافت مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد و این خبر خوش هم داده شد اما طبق اطلاع بنده این مبلغ نزد بانک رفاه کارگران است و به یک دلیل کوچک بانک این رقم را تعدیل نکرده است.

وی افزود: این باعث تأسف است که ماه مهر در حال شروع است و در موضوع حمل و نقل عمومی این امر عملی نشده است. بنابراین موضوع تذکر بنده به شهرداری تاکید بر این مسئله است و از شهرداری خواسته‌ام که ظرف یک هفته نسبت به این موضوع اقدام کند.

عضو شورای شهر، با قرائت متن تذکر خود نیز عنوان کرد: ماده واحده مصوبه بند الف تبصره چهارم مصوبه پولی سال ۹۸ شهرداری تهران، مقرر می‌دارد با استناد به بند ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که با تأیید وزارت کشور و رعایت مقررات مربوطه، نسبت به انتشار اوراق مالی تا سقف مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال جهت امضا حمل و نقل عمومی شهر تهران با ارائه مطالبات مطابق ضوابط و سایر قوانین اقدام کند.

وی با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش آلودگی هوا و لزوم تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی، گفت: نظر به تایید ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از مجموع مبلغ ۳ هزار میلیارد مذکور مربوط به منابع حاصل از اوراق مشارکت که نزد بانک رفاه است، به دلیل عدم ارائه تضامین لازم از سوی شهرداری تهران جهت خرید تجهیزات و نوسازی حمل و نقل عمومی تخصیص نیافته است.

الویری تاکید کرد: لذا به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود که ظرف مدت یک هفته نسبت به ارائه گزارش در این خصوص به شورای اسلامی شهر تهران اقدام کند.

کد خبر 5028090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha