۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴

استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد و جلب مشارکت های مردمی

لزوم اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد و جلب مشارکت های مردمی

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت اجتماعی کردن موضوع پیشگیری از اعتیاد، گفت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی در این زمینه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح پنجشنبه در مراسم امحا بیش از یک تن انواع مواد مخدر در رشت یاد شهدای مبارزه با مواد مخدر را گرامیداشت و گفت: یکی از اولویت‌های مسئولان مبارزه و مقابله با مواد مخدر است.

وی با تأکید بر استمرار در مبارزه با مواد مخدر در جامعه، اظهار کرد: مصرف مواد مخدر و اعتیاد یکی از معضلات و آسیب‌های جدی اجتماعی است که پیامدهای مخربی دارد که نیازمند تلاش مضاعف برای مقابله و مبارزه با این آفت هستیم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه باید در کنار ابزارهای حاکمیتی، فرهنگ مبارزه با این معضل اجتماعی را نیز در جامعه نهادینه کنیم، تصریح کرد: مشارکت و مسئولیت پذیری و مسئولیت شناسی مردم در این زمینه قطعاً به مبارزه با مسئولان با این معضل کمک خواهد کرد.

وی همچنین به موضوع پیشگیری و تأثیرات بیشتر آن در جامعه اشاره و بیان کرد: پیشگیری مطمئن‌ترین و بهترین راه مبارزه با اعتیاد است.

زارع با بیان اینکه باید آموزش در زمینه مبارزه با مواد مخدر را از سطح مدارس آغاز کنیم، افزود: ترویج مسائل فرهنگی در مدارس و مراکز آموزشی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان برخی از راهکارهای مناسب برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر است.

وی در ادامه به نقش سازمان‌های مردم نهاد و جلب مشارکت‌های مردمی اشاره و بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت این بخش تأکید کرد و گفت: باید راهبرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به نقش و تأثیرگذاری رسانه‌ها و ظرفیت فضای مجازی، اظهار کرد: اجتماعی شدن امر پیشگیری از اعتیاد و جلب اعتماد عمومی و اقدامات عملی برنامه محور می‌تواند روحیه مسئولیت پذیری در جامعه در راستای مبارزه با مواد مخدر را تقویت و افزایش دهد.

گفتنی است به مناسبت هفته ناجا امروز با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و نظامی استان گیلان بیش از یک تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال و غیر دارویی در رشت امحا شد.

کد خبر 5054101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha