۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴

فرمانده انتظامی استان مرکزی اعلام کرد؛

کاهش ۱۲ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

کاهش ۱۲ درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی

اراک- فرمانده انتظامی مرکزی با بیان کاهش ۱۲ درصدی جرایم سایبری در هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان گفت: کلاهبرداری در سایت‌های درج آگهی در صدر جرایم اینترنتی است.

به گزارش مهر، حسن مفخمی شهرستانی گفت: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی و صیانت از هویت دینی و ملّی و همچنین مراقبت و پایش از فضای سایبری برای پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری ناامن برای خانواده و از سویی ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از جمله تأکیدات پلیس در امنیت فضای سایبری است.

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی وقوع جرایم سایبری در هشت ماهه نخت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این بازه زمانی نیز شاهد کاهش ۵۵ درصدی درپرونده‌های برداشت‌های اینترنتی هستیم که دلیل عمده آن به دلیل فعال شدن رمز دوم پویا است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ درصد از کل جرایم سایبری در حوزه کلاهبرداری اینترنتی ،۳۲ درصد از جرایم مربوط به برداشت غیرمجاز، ۲۰ درصد جرایم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۱ درصد نیز مربوط به سایر جرایم از قبیل دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی است.

افزایش ۷۹ درصدی کلاهبرداری سایبری در استان مرکزی

مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه بر خلاف تلاش‌های صورت گرفته در خصوص محدود کردن کلاهبرداران و سارقان اینترنتی تصریح کرد: با توجه به تمایل روزافزون هم‌وطنان به خریدهای اینترنتی کلاهبرداری‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد که این امر نیازمند دقت بیشتر کاربران فضای مجازی است.

وی افزود: کاربران هرگز فریب آگهی‌های جعلی موجود در سایت‌های درج آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، اعتماد بی‌جا نکرده و مبلغ یا مبالغی را به‌حساب های اعلامی از طرف کلاهبرداران واریز نکنند و به این نکته توجه داشته باشند که واریز بیعانه با بهانه‌ی وجود مشتریان متعدد برای کالا یا خدمات، از پرتکرارترین شیوه و شگردهای کلاهبرداری بوده و اغلب پرونده‌های پلیس فتا استان به دلیل سوءاستفاده از اعتماد کاربران است.

۵ میلیارد ریال به مالباختگان سایبری در استان مرکزی مسترد شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان این موضوع که در بازه زمانی هشت‌ماهه اول سال بیش از ۵ میلیارد ریال به شکایت پرونده‌های مطروحه توسط پلیس فتا استان مسترد شده و اعلام کرد: این امر با توجه به اقدامات مؤثر و رسیدگی سریع کارشناسان پلیس فتا در استان ممکن شده است.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به بسترهای دسترسی کاربران سایبری به پلیس فتا خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز مبرم جرایم سایبری به اقدامات سریع و به‌موقع، فعالیت‌های زمینه‌ای و لازم در جهت ایجاد بستر مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا صورت گرفته و خدمت‌رسانی در سریع‌ترین زمان ممکن با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir و گزارش در بخش گزارش‌های مردمی امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 5100440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha