۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴

«محاکات» با محور قصه تولید می‌شود/ بازدید مدیر شبکه دو از مسابقه

«محاکات» با محور قصه تولید می‌شود/ بازدید مدیر شبکه دو از مسابقه

مسابقه «محاکات» که با محور قصه گویی روند تولید را پشت سر می گذراد، قرار است از شبکه دو پخش شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمدرضا جعفری جلوه امروز هفتم دی ماه همراه با جمعی از مدیران شبکه دو از روند تولید مسابقه «محاکات» در لوکیشن این برنامه بازدید کرد. 

در این بازدید مدیر شبکه دو سیما با اشاره به اینکه «محاکات» در پیشینه فرهنگی و ادبی ما مسابقه حکایت‌گری بوده است، اظهار کرد: «محاکات» زنده کردن سنت به حاشیه رفته قصه‌گویی است و مفهوم حکایت‌گری را اگر بتوان به درستی به نسل جدید منتقل کرد اتفاق مبارکی است. 

جعفری جلوه ادامه داد: اگر این مسابقه بتواند به معرفی منابع ادبی ما بپردازد و اهمیت حکایت‌گری را روشن تر کند گام بسیار بلندی برداشته است. اگر قصه وارد محافل شود می‌تواند بارها به اشکال مختلف نقل شود چون قدرت تاثیرگذاری دارد.

وی همچنین بیان کرد: تعامل با مردم در فضای مجازی و استفاده از نظرات بینندگان در انتخاب قصه‌های برتر در کنار نظرات کارشناسان حاضر در برنامه یکی دیگر از ویژگی های مثبت این مسابقه است که مشارکت و همراهی مردم را در پی دارد. 

جعفری جلوه عنوان کرد: در قرآن قصه های زیادی نقل شده و به دلیل جامعیت و فراز و فرودهای  قصه حضرت یوسف (ع) از آن به عنوان احسن القصص یاد می شود. چرایی این مساله که به چه دلیل در کتاب خدا قصه گفته می‌شود و خداوند برای صحبت کردن با انسان از قصه گویی استفاده کرده، نشان از اهمیت اهدافی دارد که در حکایت‌گری نهان است. 

«محاکات» مسابقه جدید شبکه دو سیماست که به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

کد خبر 5106139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha