کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد؛

وخامت حال اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا در بند رژیم صهیونیستی

وخامت حال اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا در بند رژیم صهیونیستی

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی از وخامت حال یکی از اسرای مبتلا به کرونا در بند رژیم صهیونیستی در نتیجه سیاست اهمال پزشکی تل آویو، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد که حال یکی از اسرای در بند رژیم صهیونیستی که مبتلا به ویروس کرونا نیز هست، رو به وخامت نهاده است.

بر اساس این گزارش، این کمیته با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «باسل مخلوف عجاج» اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، در سایه ابتلاء به کرونا با اوضاع وخیم جسمانی دست و پنجه نرم می‌کند.

این کمیته همچنین عنوان کرده است: اسیر عجاج به حبس ابد محکوم است و از سال ۲۰۰۲ در بند اسارت قرار دارد و پس از ابتلاء به کرونا، به سلول انفرادی زندان ریمون انتقال داده شده است. مسئولیت جان و سلامت این اسیر و دیگر اسرای بیمار به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا متوجه رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است، تا کنون ۱۹۱ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شدند. کمیته حمایت از اسرای فلسطینی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که افزایش آمار کرونا در میان اسرای فلسطینی بیانگر کوتاهی و سهل‌انگاری سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی در ارائه درمان و خدمات مناسب پزشکی به اسرا است.

اخیراً جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌های جداگانه ای به رژیم صهیونیستی نسبت به بی توجهی در قبال درمان اسرای مبتلا به ویروس کرونا هشدار داده اند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی همچنین تأکید کردند که نزدیک به ۱۰۰ اسیر فلسطینی تنها در زندان جلبوع به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این مسأله بیانگر بی توجهی رژیم صهیونیستی نسبت به سلامت اسرای فلسطینی است.

پیش از این نیز گزارش شده بود که نگرانی‌ها در خصوص گسترش ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی افزایش یافته است به طوری که خانواده‌های این اسرا، نسبت به نحوه برخورد با مبتلایان در زندان‌های رژیم صهیونیستی ترس و نگرانی دارند.

کد خبر 5121065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha