۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

رئیس حوزه هنری کردستان:

جدیدترین کتاب شعر کودکان به زبان کردی روانه بازار شد

جدیدترین کتاب شعر کودکان به زبان کردی روانه بازار شد

سنندج- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: کتاب شعر کودک با عنوان «ریوی بی ناز و راوچی فیلباز» به نویسندگی هادی یوسفی و تصویرگری ژاله یوسفی نژاد به زبان کردی چاپ وروانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، امین مرادی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های محوری حوزه هنری در توجه به زبان و ادبیات بومی و کمک به آموزش کودکان و نوجوانان کتاب شعر کُردی با عنوان «ریوی بی ناز و راوچی فیلباز» سروده هادی یوسفی و تصویرگری ژاله یوسفی نژاد در ۲۶ صفحه به همت
حوزه هنری کردستان در انتشارات پرهیب، در تیراژ هزار و ۲۰۰ نسخه با قیمت ۳۰۰ هزار ریال چاپ و روانه بازار نشر شد.

وی در خصوص این کتاب شعر گفت: زیبایی و قابل فهم بودن اشعار برای گروه سنی کودک و نوجوان، معرفی چندین داستان قدیمی در دل اشعار سروده شده، تلاش در جهت آموزش زبان مادری به کودکان و نوجوانان با ارائه بخش فرهنگ لغات در پایان کتاب، توصیه‌های ویژه اخلاقی و آموزشی به کودکان در قالب شعر، تصویرگری و طراحی جلد زیبا و متناسب با اشعار، صفحه آرایی وچاپ با کیفیت بسیار خوب از ویژگی‌های بسیار خوب این کتاب است.

مرادی در خصوص نویسنده کتاب گفت: هادی یوسفی متولد ۱۳۵۵ دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور کردستان است.

وی افزود: شاهنامه، ادب حماسی کُردی، ادبیات تطبیقی به ویژه ادبیات کردی و فارسی و ادبیات کودکان از بخش‌هایی است که بسیار مورد توجه این نویسنده و پژوهشگر توانمند است.

مرادی خاطرنشان کرد: چاپ کتاب «کردستان و ادب حماسی» در قالب دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان در حوزه هنری و کتاب «تیکوشانی بی وچان به ره وئامانجی ژیان» در کنار ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی از جمله آثار این نویسنده کردستانی است.

وی افزود: علاقه مندان برای تهیه این اثر ادبی می‌توانند به کتاب فروشی‌های معتبر یا به حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آدرس سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی مراجعه کنند.

کد خبر 5122118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha