۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴

سردار مهری خبر داد

۲ ماه کسر خدمت و افزایش مرخصی برای سربازان متأهل

۲ ماه کسر خدمت و افزایش مرخصی برای سربازان متأهل

گرگان- رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: برای سربازان متاهل که از اول آذرماه اعزام می‌شوند دو ماه و به ازای هر فرزند هم سه ماه کسر خدمت تعلق می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی مهری پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعزام و احضار مشمولان خدمت سربازی از وظایف نیروی انتظامی بوده و برنامه‌ریزی لازم برای اعزام این افراد تا مراکز آموزشی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در سال جاری هم با توجه به شیوع کرونا اعزام انجام شده و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی ابلاغ شد.

مهری گفت: پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله فیزیکی در وسایل نقلیه برای اعزام سربازان به طور کامل رعایت شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: هیچ مورد فوتی در مراکز آموزشی بر اثر کرونا نداشتیم و این امر نشان می‌دهد فرماندهان با رعایت قوانین و مقررات شرایط اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را فراهم کردند و در گلستان هم چنین بود.

وی از خودگذشتگی پزشک گلستانی در ششم فروردین علیرغم وجود زمان برای اعزام خبر داد و گفت: این پزشک فداکار برای تقویت کادر درمان زودتر از موعد مقرر اعزام شد.

مهری تصریح کرد: با تدابیر خوب رهبر معظم انقلاب، قرارگاه مهارت آموزی سربازان در سطح نیروهای مسلح تشکیل شده و به سربازان آموزش های مهارت محور ارائه می‌شود که البته امسال تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و دوره‌ها به لحاظ آماری کاهش یافته است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: از اقدامات دیگر تفاهمنامه ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت کشور است که به استانداران و معاونان اقتصادی ابلاغ شده و برنامه ریزی برای اشتغال سربازان پس از اخذ کارت پایان خدمت انجام می‌شود که در گلستان هم جلسات برگزار شده است.

وی گفت: برای سربازان متاهل که از اول آذرماه اعزام می‌شوند دو ماه کسر خدمت تعلق گرفته و به ازای هر فرزند هم سه ماه کسری اختصاص می‌یابد.

مهری ادامه داد: حق تأهل برای سرباز و کادر اداری فرقی ندارد و مرخصی سربازان هم از ۱۲ روز به یک سال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پیگیری لازم با دولت و مجلس برای افزایش حقوق سربازان در دست اقدام است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دفترچه خدمات درمانی برای سربازان صادر شده و خود و افراد تحت تکفل آنها می‌توانند از آن استفاده کنند.

مهری همچنین به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: از ۶ میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد سرباز بوده و هم اکنون هم ۵۰ درصد توان دفاعی کشور به این افراد اختصاص دارد که در مرزها، مقرهای نیروهای مسلح، درون شهرها و معابر امنیت را برقرار می‌کنند.

کد خبر 5122168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 0
      من از سال ۹۷ اقدام به خرید سربازی کردم وهربار مبلغ رو واریز کردم بعد یه مدت برگشت خورده به حسابم وآخرین بار۹۸/۱۱بود که اینبار متاسفانه تو بحبوبه کرونا کل پرونده رو ابطال کردن آیا بعد از سه سال باید بریم سربازی بخاطر خطای سیستم نظام وظیفه؟چرا مبلغ.مدت غیبت.شناسه واریز مشمول باپرونده یکی نیست؟
    • حس IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      6 5
      با این طرح فقط دخترها رو بدبخت میکنی پولدارها برای کسر خدمت عقد سوری میکنند وتعدادی هم بعلت عدم کار مناسب و درآمد مکفی بعد از خدمت منجر به جدایی میشه خدایا این قوانین رو وضع میکنه
    • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 0
      این چه عدالتیه،پس ما مجردها که اکنون در حال خدمت هستیم چرا اینجور مزایا به ما تعلق نمیگیره.ا
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 1
      سلام بیش از ۸۰ درصد از رزمندگان دفاع مقدس دانش اموزان و دانشجویان بودند بعضیها با توهم حرف میزنند
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      8 0
      سلام اگه این خدمت سربازی که یک نوع بیگاری گرفتن از جوانان این مملکت هست حذف شود بهترین کشور خواهیم داشت چون انرژی جوانان در راه پیشرفت کشور هزینه میشود نه در پادگانها وبیگار
      • خلیل IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
        0 0
        من درسال 1399/4/23عقدکردم ودرسال 1400/2/1اعزام به خدمت شدم ایاکسری 2ماهه به من تعلق میگیرد
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      اخه اقایون میدونن که این خدمت سربازی مضر است ووقت جوانان گرفتنه که میگن ازدواج کن ۲ماهش کم کنم بچه دار شو ۳ ماهش کم کنم پس نتیجه اینه که مدونن این خدمت بی فایده است ولی اهرمی در دست اونها تا این جوانان از بین ببرن وغیر از این نیست
    • ابراهیم سالمی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 2
      سلام وسپاس ودرود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما تدابیر بسیار خوب وارزشمندی هستند که فرماندهی کل اتخاذ گردیدن لیکن جوانان مستحکم وانقلابی خواستار حمایت بعداز خدمت وظیفه سربازی جهت به اشتغال گیری یا حمایت در تولید اشتغال جوان معاف شده باشند کمال سپاس وتشکر داریم خاک بوس وطن خود هستیم.
    • علیرضاراه خسروانی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 1
      من پسرم به خاطرمن که تصادف کردم پام شکست غیبت کردتاخرج خونه رابیاردمدارکشم موجودلزاازشماتقاضادارم6ماغیبت صادق راه خسروانی راببخشیدباتشکر
    • پوریا درویشی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 0
      با عرض سلام وخسته نباشید بنده هم متاهلم هم امسال ۹۹اومدم خدمت ولی متاسفانه چون برج ۴اومدم این قانون شامل افرادی مثل من نمیشه یعنی حق ما نادیده گرفته شده لطفا شما این موضوع رو پیگیری کنید
    • علیرضا عطا IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      1 2
      من علیرضا عطا متاهلم سرباز دیدبانم تو ارتش هر دو هفته یه بار یه روز مرخصی بهمون میدن جمعه خونه باشیم آخه این چه وضعشه لطفا یه رسیدگی بکنین ممنون میشم
    • دوست داروطن IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      سردارعزیز مهری شمااجلوی سازمان تشریف بیارید مشگل خیلی ازمراجعان لاینحل میماند وانگارنه انگارکرناهست
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      1 1
      کی خدمت میره
    • مسعود IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      7 0
      سلام سرباز چنانکه فعلا لازم ندارید معاف کنید و هزینه آن را بگیرید بدین به سربازانی که دوست دارن برن خدمت.کسی که میترسه به هر دلیل و دو سال عمرش را به هدر خواهد داد چه سودی برای نظام دارن.والاه بهتر است همه رو با یک چشم ندید.اونهایی که نمیتونن پولشو بدن به اونهایی که میتونن.
    • علی نظری AE ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      2 0
      باسلام ما به نیروی انسانی مراجعه می کنیم برای دوماه کسری متاهلین و اظهار دارند که همچین چیزی وجود نداره..ما باید چیکار کنیم؟
    • اکبرعلیپور IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      0 0
      سلام سردار عزیز چرا برای اضافه دفترچه ای بخشنامه نمیاد چرا اضافه های سنواتی را نمیبخشید ما از اول سال ۹۸ خدمت رفتیم تا حالا بخاطر اضافه دفترچه ای
    • نیلی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      1 0
      سلام الان نامزد من سربازه یه ماه هست که ازدواج کردیم ولی از ما خیلی دوره تقریبا از ما16ساعت فاصله دارد مرخصی هم دیر میدن وقتی هم میدن 10روز میدن 4روز مرخصی هم تو راه هست