۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

در آیین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی منطقه ١٧ مطرح شد؛

استفاده از انرژی‌های پاک در ساختمان‌های شهرداری

استفاده از انرژی‌های پاک در ساختمان‌های شهرداری

عضو شورای شهر تهران گفت: استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و تامین انرژی از آن‌ها را در وهله اول باید از ساختمان‌های شهرداری تهران شروع کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آئین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی منطقه ١٧ شهرداری تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری با تغییر رویکردها و سیاست‌ها به دنبال اقدامات زیرساختی و زیربنایی حرکت کرد که آثار آن در کوتاه مدت و میان مدت توسط شهروندان قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست مصوبات کارآمدی تدوین و اقدامات خوبی انجام شده که باعث سربلندی شهرداری است و در این امر مهم وجود متخصصان و مدیران با دانش و دغدغه مندی غیرقابل انکار است.

این عضو شورا با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری از شهر فروشی، باغ کشی و تراکم فروشی فاصله گرفته و همچنان در حال مقابله با آن است، تاکید کرد: مسائل محیط زیستی به ویژه بحث توجه به منابع بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از محورهای اصلی محیط زیست است.

صدراعظم نوری اضافه کرد: چراکه این منابع خدادادی یک روزی به پایان می‌رسد و اگر مصرف آن‌ها به درستی مدیریت نشود دیگر برای هر اقدامی دیر خواهد بود. وضعیت موجود نشان می‌دهد که هیچیک از عملکردمان مطابق با شاخص‌های محیط زیستی و توسعه‌ای نیست. بیش از اندازه و به صورت بی رویه از منابع استفاده می‌کنیم و از استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم.

این عضو شورا ادامه داد: در کشور منابع بی شماری وجود دارد که متاسفانه به صورت صحیح مدیریت نمی‌شوند و دغدغه و نگرانی برای آن‌ها وجود ندارد. ما به عنوان یک کشور ٨۵ میلیون نفری مصرف‌مان در موضوعاتی مانند برق و آب مشابه کشورهای پرجمعیت مانند چین و هند است. در این شرایط نیاز است که سیاست‌های کشور بازنگری شده و جدی گرفته شوند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی در حوزه حفظ محیط زیست را ابلاغ نمودند و همه موظفیم تا طبق آن عمل کنیم، تاکید کرد: امروزه با توجه به مشکلات و معضلات جهانی مانند افزایش انتشار کربن، بحران کم آبی و تغییرات آب و هوایی، تمام کشورهای دنیا به طرق مختلف به فکر نجات زمین افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: در این میان اگر ما به عنوان کشوری که منابع طبیعی و انسانی خوبی دارد نتوانیم در گستره جهان جایگاه خو را پیدا کنیم و عملکرد مناسبی نداشته باشیم، جا مانده و در این عقب ماندگی به شدت آسیب و خسارت خواهیم دید.

صدراعظم نوری با بیان اینکه باید برای مصرف تک تک منابع برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: در این باره باتوجه به ظرفیت و منابع بالای شهرداری‌ها، جایگاه مدیریت شهری بسیار قابل توجه است و می‌تواند الگوی خوبی برای سایر شهرها باشد.

وی تاکید کرد: در راستای بهبود وضعیت محیط زیست شهری تهران و ارتقاء کیفیت آن، برای اثرگذاری بیشتر به دنبال ایده‌های نو و مبتکرانه باشیم مانند بحث معرفی ساختمان‌های سبز و گسترش آن‌ها مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است.

این عضو شورا گفت: در این زمینه و همچنین درباره استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و تامین انرژی از آن‌ها در وهله اول باید از ساختمان‌های شهرداری تهران شروع کنیم. امیدوارم با مصوبات شورا و فرهنگسازی، شاهد اصلاح الگوی مصرف منابع باشیم تا بتوانیم به طور شایسته آن هارا در اختیار نسل‌های آتی قرار دهیم.

کد خبر 5166447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha