۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۵۵

مسئول دارالقرآن سپاه البرز خبر داد؛

آغاز جشنواره بین‌المللی بهترین پناه در البرز

آغاز جشنواره بین‌المللی بهترین پناه در البرز

کرج - مسئول دارالقرآن سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز از آغاز جشنواره بین المللی بهترین پناه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی گلدوست ظهر دوشنبه در نشست خبری جشنواره قرآنی بهترین پناه که در کانون قرآن و عترت موعود مهرشهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز ۹۹ یک پویشی در سطح استان البرز به عنوان پویش قرآنی بهترین پناه طراحی کردیم که بیش از ۶۰ هزار نفر در ۵ محور در این پویش شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به همین منظور پایلوت طرح‌های قرآنی در بستر فضای مجازی ایجاد شد، تصریح کرد: پویش قرآنی بهترین پناه به همت مجموعه قرآنی استان البرز آغاز شد و بازتاب گسترده در سطح کشور داشت.

مسئول دارالقرآن سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: امسال نیز، جشنواره عیدانه قرآنی بهترین پناه در ۱۸ عنوان در بستر فضای مجازی از اول فروردین آغاز شد و مهلت ارسال آثار به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در سه رده سنی کودکان و نونهالان، جوانان و بزرگسالان طراحی و در قالب مسابقات هنری، مسابقات ویژه اصحاب قرآن، پژوهشی، علمی و …است‌.

گلدوست با بیان اینکه از ظرفیت هنر در این جشنواره استفاده می‌شود، گفت: افراد در سراسر کشور می‌توانند در بزرگترین رویداد قرآنی بهترین پناه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سایت مسابقه از ۱۹ کشور جهان مورد بازدید قرار گرفته است، اظهار کرد: این جشنواره ۱۶ هزار بازدید داخلی داشته و تاکنون ۲۵ هزار نفر در بخش‌های مختلف این مسابقه شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز بیان کرد: بخش کودکان و نونهالان جشنواره شامل شعرخوانی، قصه‌خوانی، مسابقات کاردستی قرآنی، بخش من قرآن می‌خوانم حفظ سوره کوثر، حمد و توحید است.

وی تصریح کرد: بخش نوجوانان نیز، در قالب مسابقات استند آپ قرآنی، فرازخوانی، مناجات خوانی، پادکست قرآنی در حال برگزاری است.

گلدوست خاطر نشان کرد: همچنین بخش جوانان و بزرگسالان این جشنواره هم شامل مسابقه پیامکی روزانه، خوشنویسی، پادکست، ترجمه نهج‌البلاغه، طراحی پوستر، موشن‌گرافی، ارائه طرح‌های تربیتی و قرآنی مسابقه وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی و مسابقه کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه داوری این جشنواره به دو روش انجام می‌شود، گفت: برخی آثار مانند نقاشی، به صورت خودکار قرعه‌کشی می‌شوند و به قید قرعه به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد و در روش دوم نیز که شامل آثار عمومی و آثار تخصصی می‌شود داوری توسط اساتید استانی و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

مسئول دارالقرآن سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره هم می‌توانند به سایت www.Qalborz.ir مراجعه و هم نام و نام‌خانوادگی و استان محل زندگی خود را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶ پیامک کنند.

وی با بیان اینکه برای منتخبان جشنواره بهترین پناه، ۱۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است‌، تصریح کرد: ۱۲۰ نفر در ۱۴ کمیته به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

گلدشت متذکر شد: آشنایی مردم با ظرفیت‌ها باعث آرامش و نشاط جامعه می‌شود و باید در این امر مهم به نحو شایسته ای قدم برداشت.

جشنواره قرآنی بهترین پناه نوآوری را در حوزه بین‌الملل شکل داد

عباس محمدی اظهار کرد: اهداف کاربردی جشنواره به همت مجموعه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی اهمیت و هم افزایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به عنوان الگو در استان و کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین انگیزه‌ای در آحاد جامعه برای نونهالان، نوجوانان و حوزه دانشگاهی رقم می‌زند که قرآن چه تحلیل و کاربردی در زندگی اجتماعی و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز بیان کرد: جشنواره قرآنی بهترین پناه موجب استعدادیابی افراد می‌شود و خروجی اینگونه فعالیت‌ها و طرح‌ها محصولی ایجاد می‌کند که نزدیکی بدنه جامعه با حوزه‌ها و ساختارهای مختلف یک امر جهادی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان در حوزه قرآن با ایجاد لینک و ارتباط با سایر حوزه‌های فرهنگی به یک باور عمیق مشترک در جامعه ایرانی و اسلامی برسیم.

محمدی با بیان اینکه در تحقق شعار اسلامی و تربیت اسلامی با توجه به چالش‌ها و نقیضه‌ها، عملاً نتوانستیم در حوزه آموزش گام‌های مؤثری برداریم، گفت: لذا برای جبران این معضل و راهکار خروج از این چالش در این طرح عملاً رویکرد انس با قرآن را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: برای اینکه این رویکرد را پیگیری کنیم عملاً نیازمند آموزش‌هایی هستیم که تربیت محور، حامی‌گرایانه و در کنار ترویجی بودن مانند یک مربی استعدادیابی و محتوای قرآنی را در این حوزه اجتماعی تدوین و تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت استان البرز اظهار کرد: در حوزه آموزشی نگاه ما از تعلیم محور به تربیت محور در این طرح فرهنگی و قرآنی هدایت شد.

وی با بیان اینکه در راستای گسترش ترویج فرهنگ قرآنی باید فعالیت‌های این حوزه به‌عنوان راهبرد پیگیری شود، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای نوین مناسب به روز، تولید محتوای به روز و جذاب مطابق با استعداد و سلایق جوانان و نوجوانان، ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه در بخش قرآنی، لینک ارتباط با حوزه‌های فرهنگی، هم افزایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی که از جزیره‌ای کردن پرهیز شود از اهداف جشنواره قرآنی بهترین پناه است.

محمدی بیان کرد: همچنین در اهداف این رویداد بزرگ قرآنی در بستر فضای مجازی، شناسایی و استفاده از ظرفیت نسل جوان و ایجاد ارتباط بین سایر بخش‌های جامعه با فرهنگ قرآنی باید نوآورانه، فناورانه و خلاقانه باشد.

وی متذکر شد: بنابراین به یک ارزیابی می رسیم که استفاده از بستر فناوری یک نوع ابداع و نوآوری بود که در محیط بین‌المللی شکل گرفت و مراجعات به سایت قرآنی بهترین پناه گویای این مطلب بود.

کد خبر 5183031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha