۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳

مدیر فناوری دانشگاه خبر داد؛

راه اندازی ۶ مرکز جدید نوآوری در دانشگاه امیرکبیر تا پایان ۱۴۰۰

راه اندازی ۶ مرکز جدید نوآوری در دانشگاه امیرکبیر تا پایان ۱۴۰۰

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم تا پایان سال جاری ۶ مرکز نوآوری جدید در دانشکده های این دانشگاه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه امیرکبیر، علی نیکبخت در مراسم افتتاح صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر گفت: پس از راه اندازی برج فناوری دانشگاه جهش خوبی در تشکیل شرکت‌ها و مراکز رشد در دانشگاه داشتیم.

وی اظهار داشت: تا پایان سال ۹۹ تعداد ۳۱۵ تیم در قالب پیش رشد، رشد و دانش بنیان در این دانشگاه حضور داشتند که این مراکز توانسته اند بیش از هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کنند.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد این دانشگاه در سال ۹۹ بیش از ۱۵۰ میلیارد است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۴ مرکز نوآوری در دانشکده‌های این دانشگاه راه اندازی شد که در سال ۹۹ نیز ۳ مرکز جدید به مراکز قبلی افزوده شد و برنامه داریم تا پایان سال جاری ۶ مرکز نوآوری دیگر نیز در دانشکده‌های این دانشگاه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از مراکز نوآوری پیشرفته مربوط به دانشکده مهندسی کامپیوتر است که امیدواریم طی چند ماه آینده این مرکز افتتاح شود.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: همچنین برنامه داریم در مراکز نوآوری دانشکده‌ها با کمک بخش خصوصی بحث نوآوری را توسعه بیشتری دهیم.

نیکبخت اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و اخذ مجوز پارک علم و فناوری دو برنامه جامع این دانشگاه در زمینه توسعه نوآوری است.

وی ادامه داد: همچنین توجه به تجاری سازی محصولات فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه مورد توجه است.

برج فناوری شماره ۳ دانشگاه تا پایان ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: برج فناوری شماره ۳ دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد. برج فناوری شماره ۵ دانشگاه نیز قرار است طی چندسال آینده به بهره برداری برسد.

هدی عابدی رئیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر اظهار داشت: آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم این صندوق تصویب و چارت سازمانی آن نیز تهیه شده است.

عابدی تاکید کرد: رفع چالش‌های مالی دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه از اهداف راه اندازی این صندوق است.

کد خبر 5188008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha