۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۴

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین:

دولت و قوه مقننه در مدیریت فضای مجازی موفق نبوده‌اند

 دولت و قوه مقننه در مدیریت فضای مجازی موفق نبوده‌اند

قزوین-مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین با انتقاد از عملکرد دولت و قوه قانون گذار در خصوص مدیریت فضای مجازی گفت: هیچ موفقیتی در خصوص مدیریت فضای مجازی در کشور حاصل نشده است.

حامد کبودوند در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص مدیریت فضای مجازی در کشور اظهار کرد: مفهوم حکمرانی در فضای مجازی با مفهوم همین تعریف در واقعیت بسیار متفاوت بوده و برداشت‌های متفاوتی وجود دارد.

این فعال فرهنگی افزود: باید بررسی کنیم که حکمرانی در فضای مجازی امروز در همه جوانب تأمین زیرساخت، قانون گذاری و تعریف قانون در این زمینه و یا سرویس دهی و خدمات مات است اعمال می‌شود یا خیر؟ در شرایط کنون حکمرانی کشور در زمینه فضای مجازی به سروریس دهی و تأمین زیرساخت‌ها محدود شده و نتوانسته به رویکرد نظارتی و قانون گذاری و اجرای این موارد وارد شود.

وی بیان کرد: دولت‌ها و مؤلفه‌های تأثیرگذار نتوانسته‌اند در مدیریت فضای مجازی موفق عمل کنند و علاوه بر دولت‌ها ضعف قانونگذار هم به وضوح در این موضوع قابل نقد است.

کبودوند با بیان اینکه اگر در ارائه هر سرویسی همگام با قانون پیش می‌رفت و فعال شدن قوانین همپا با فضای مجازی رشد پیدا می‌کرد امروز حتماً تا حد زیادی از آسیب‌ها کاسته می‌شد، بیان کرد: چهار چوب قانون در مواردی مانند فضای مجازی با شفافیت بیان نشده که همین امر هم از دلایل دیگر گسترش آسیب است.

فعال فرهنگی و رسانه استان قزوین تصریح کرد: امروز نه تنها موفقیتی در موضوع مدیریت فضای مجازی به دست نیامده بلکه مفهوم عامل استقلال در زاویه‌های مختلف آن از جمله اخلاقی، فرهنگی و امنیتی ما در تمام جهات آسیب دیده است.

وی با ارائه راهکار برای جلوگیری آسیب‌های فضای مجازی و نیز تعبیر حاکمیت در فضای مجازی و توجه ویژه به این امر که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، گفت: برای کاهش آسیب‌ها در قدم اول باید مجلس و قوه مقننه با پژوهشی جامع نیاز سنجی داشته باشند و چهارچوب دقیق و قانونی در این زمینه را تعریف کنند و سایر نهادهای فرهنگی برای عملی شدن قانون وارد میدان شوند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین یادآور شد: شورای عالی فضای مجازی به عنوان مسئول فضای مجازی کشور هیچ فعالیت قابل دفاعی انجام نداده است که این امر هم یک خسران محسوب می‌شود و بر لجام گسیختگی مسئله افزوده است.

کد خبر 5191531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha