۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

رئیس تبلیغات اسلامی مهریز:

۳ طرح ویژه توسط تبلیغات اسلامی در مهریز اجرا می شود

۳ طرح ویژه توسط تبلیغات اسلامی در مهریز اجرا می شود

یزدـ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز از اجرای سه طرح ویژه در راستای استعدادیابی از گروه‌های مختلف از جمله بانوان و مداحان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق مؤمن، ظهر چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته تبلیغات دینی، رسالت سازمان تبلیغات را سازماندهی تبلیغات در سطح شهرستان‌ها و استان دانست و اظهار کرد: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی سه طرح متفاوت در سال جاری با عنوان شمع، پیشرفت بانوان و آموزش مداحان نوجوان و جوان را اجرا می کند.

وی افزود: طرح شمع که در سه حیطه شبکه، محتوای عملیاتی - تبلیغاتی فعالیت می کند در سطح شبکه که شامل زندان‌ها، اماکن عمومی، تکایا، مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، بهزیستی و هیئت‌ها اجرایی می شود و تولید محتوای تخصصی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ارائه می شود.

وی ادامه داد: اعزام مبلغین در ایام مناسبتی از جمله رمضان، عید نوروز، محرم و صفر بر اساس موقعیت جغرافیایی مناطق و روستاها انجام می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز با اشاره به دیگر طرح های دیگر این سازمان از جمله طرح «حرف آورد» بیان کرد: این طرح در ستاد بنیاد پیشرفت بانوان که دارای زیر مجموعه های بنیاد حضرت مریم (س)، حضرت خدیجه (س)، عفاف و حجاب و همسان سازی است، اجرا می شود.

مؤمن تصریح کرد: بنیاد حضرت مریم (س) خاص بانوان جوان است که در زمینه کشف استعداد بانوان جوان فعالیت می کند.

وی بیان کرد: در این بنیاد بانوان شرکت کننده با ضبط فایل های صوتی و فیلم به تولید محتوا در موضوعات مختلف و ارائه آن در فضای مجازی می پردازند.

مؤمن ادامه داد: بنیاد حضرت خدیجه (س) متشکل از بانوان میانسال و بانوان فرهیخته است که با توانایی خود در عرصه های آموزشی و قرآنی فعالیت می کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی مهریز، سومین طرح سازمان در سال ۱۴۰۰ را آموزش مداحان اعلام کرد و گفت: آموزش رایگان مداحی به نوجوانان در دو سطح زیر ۱۷ سال و بالای ۱۷ سال آغاز می شود.

مؤمن گفت: در سطح نوجوانان در سال گذشته ۳۰ نفر ثبت نام کرده اند که به صورت حضوری و غیر حضوری آموزش های لازم را گذرانده‌اند.

وی افزود: در سطح جوانان افراد بالای ۱۷ سال با ثبت نام ۴۰ نفر از داوطلبان درحال برگزاری است.

مؤمن یادآور شد: به علت هم‌زمانی با انتخابات و شیوع کرونا ثبت نام آموزش مداحان از ۲۷ خرداد شروع شده و تا ۸ تیر ماه ادامه دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی مهریز گفت: شهرستان مهریز در سطح مقدماتی مداحی شامل صداسازی، آموزش دستگاه و مجلس گردانی هنرجو می پذیرد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز تنها ۶۶ روحانی دارد

محمدرضا مصدق مسئول فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مهریز نیز در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر کمبود روحانی در این شهرستان اظهار داشت: متأسفانه در سراسر کشور روحانی را فقط به امام جماعت بودن، می‌شناسند.

وی افزود: در مدارس، دانشگاه و ادارات باید یک روحانی دائم وجود داشته باشد حتی خانواده ها نیز یک روحانی داشته باشند تا بتواند با او چهره به چهر صحبت کنند.

مصدق با بیان اینکه در شهرستان مهریز با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر، با کمبود روحانی مواجه هستیم، افزود: امیدواریم با احداث حوزه علمیه امام صادق (ع) و مدارس صدرا، ظرفیت‌های فراهم شود که بتوانیم نیروهای متعهد و متخصص برای شهرستان تربیت کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان مهریز ۶۶ روحانی دائم و شش روحانی غیر دائم مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 5242853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha