۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

فرماندار خاش:

رعایت ۵۰درصدی پروتکل ها در خاش/ محدودیت ها تشدید می شود

رعایت ۵۰درصدی پروتکل ها در خاش/ محدودیت ها تشدید می شود

خاش - فرماندار خاش گفت: سیستان و بلوچستان شرایط خوبی از لحاظ کرونا ندارد و متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در خاش کمتر از ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صاحب گل صالحی اظهارداشت: کرونا ناشی از ویروس دلتا با نوع قبلی متفاوت بوده و قدرت سرایت سریع‌تری دارد، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دوری از تجمعات باید مورد توجه باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۲ شیفت صبح و عصر بیان کرد: این سویه کرونا متأسفانه از نظر بالینی شرایط وخیم‌تری ایجاد می‌کند و تعداد مبتلایان جنوب شرق کشور را به پنج برابر موج قبلی رسانده است.

فرماندار خاش ادامه داد: تشدید محدودیت‌های محیطی پیشگیری از کرونا در جهت صیانت از جان مردم در اولویت بوده و در استمرار مصوبه قبلی ستاد کرونای خاش براساس رنگبندی فقط مشاغل گروه یک (خبازی‌ها، سوپر مارکت‌ها، موادپروتئینی مرغ و ماهی، داروخانه‌ها و میوه فروشی‌ها) مجاز به فعالیت آن‌هم صرفاً با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات ستاد کرونا الزامی و در صورت تخلف پلمب و به مرجع محترم قضائی معرفی خواهد شد تاکید کرد: برگزاری هر گونه اجتماع، مراسم عروسی و عزا ممنوع و با متخلفان امر برخورد خواهد شد و تردد در مبادی ورودی و خروجی از دیگر نقاط کشور و استان به شهرستان خاش ممنوع است.

صالحی تاکید کرد: نمازهای جمعه همچنان تعطیل بوده و تمامی رستوران‌ها، کبابی‌ها، ساندویچ و فست فود و بستنی فروشی فقط بصورت بیرون‌بر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی تمامی تعمیرگاه‌های اتومبیل، لوازم یدکی، تعویض روغنی وآپاراتی‌ها از چهاردهم تیر آغاز شده و ادامه داد افزود: ضمن تقدیر از همراهی متصدیان مشاغل گروه یک درخواست می‌شود از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و تقویت و تداوم اجرای طرح هوشمند محدودیت‌ها در طرح شهید سلیمانی، اقناع عمومی و فرهنگ‌سازی در جهت مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کرونا مورد توجه باشد.

صالحی با بیان اینکه تلاش برای حفظ جان مردم همانند جهاد فی سبیل الله است تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت، خبازی‌ها رعایت شود و همچنین تعطیلات کرونایی فرصتی برای دورهمی، مسافرت، خریدهای دست جمعی و امثال آن نیست.

کد خبر 5252678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha