۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

فاصله فارس تا جایگاه اصلی خود در حوزه فناوری زیاد است

فاصله فارس تا جایگاه اصلی خود در حوزه فناوری زیاد است

شیراز - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فارس فاصله زیادی تا جایگاه اصلی خود در حوزه فناوری دارد و باید با هم افزایی فارس را به جایگاه اصلی خود رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پویایی و حرکت قابل توجه‌ای در استان فارس در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است با این حال هنوز هم پارک علم و فناوری دارای عقب ماندگی تاریخی است و امید است این مشکل برطرف شود.

ستاری ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در سطح استان فارس در راستای توسعه فناوری انجام گرفته است که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به توسعه دره نوآوری، پارک علم و فناوری و کار خانه نوآوری اشاره کرد که تمامی این عوامل می‌توانند جهش فناوری را در استان فارس ایجاد کنند

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان به شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر اساسی کرده است با این حال هنوز هم استان فارس فاصله معناداری تا جایگاه اصلی خود در حوزه فناوری اطلاعات دارد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های دفاعی نیازهای خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تأمین می‌کند و لازم به یادآوری است که دولت نیز در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری‌های نوین در کشور را افزایش دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: از جمله موضوعاتی که باید در سطح استان فارس به آن توجه ویژه ای شود سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات است که با توجه به رشد قابل توجه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در سطح استان فارس این انتظار وجود دارد که بخش خصوصی نیز توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشد.

ستاری معتقد است که پارک‌های علم و فناوری نباید تنها فعالیت‌های خود را محصور به فضای پارک‌های علم و فناوری کنند بلکه باید چتر و نرم‌افزاری حمایت خود را در تمام شهر بگسترانند

کد خبر 5257103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha