۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶

رئیس علوم پزشکی البرز خبر داد؛

تزریق بیش از ۳۷۵ هزار دوز واکسن کرونا در البرز

تزریق بیش از ۳۷۵ هزار دوز واکسن کرونا در البرز

کرج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تاکنون بیش از ۳۷۵ هزار دوز واکسن کرونا در نوبت اول و دوم در این استان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فتحی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مرکز تجمعی واکسیناسیون در شهر کرج اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی تیم‌های بهداشتی استان البرز، مراحل تزریق واکسیناسیون به صورت منظم و با پیشرفت خوبی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حین تزریق واکسن کرونا بیان کرد: افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند در بدو ورود با دستگاه تب‌سنجی معاینه می‌شوند و بعد از نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صندلی‌های مستقر در این مراکز منظر می‌نشیند تا مشخصات آنها ثبت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان بعد از تزریق نیز به مدت ۲۰ دقیقه زیر نظر پزشک مستقر در این محل صبر می‌کنند تا سلامتی آنها از هر نظر تأیید شود، و بعد از آن پروسه واکسیناسیون به اتمام می‌رسد و می‌توانند به منزل خود بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش معاونت بهداشتی ظرفیت تزریق واکسن از روزی ۲ هزار دز به ۲۰ هزار دز افزایش یافته و تاکنون بیش از ۳۷۵ هزار دوز واکسن در نوبت اول و دوم در استان البرز تزریق شده است.

فتحی با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون نیاز به تعداد مراکز بیشتری داریم، گفت: از سایر دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهیم که در این امر با دانشگاه همیاری داشته و مراکز خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز بگذارند تا بتوانیم ظرفیت واکسیناسیون را افزایش داد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و هم اکنون افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تیم‌های واکسیناسیون همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب در مراکز حضور دارند، متذکر شد: از گروه هدف بالای ۶۰ سال در استان تقاضا داریم از طریق سامانه salamat.gov ثبت نام و بر اساس پیامک دریافتی بر اساس زمان مشخص شده به مراکز مراجعه کنند تا تجمع ایجاد نشود.

کد خبر 5264676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha