۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای کارآفرینی نیازمندان ایلام

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای کارآفرینی نیازمندان ایلام

ایلام-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای کارآفرینی نیازمندان ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد بعدازظهر یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام که با حضور معاون اقتصادی استاندار ایلام، مدیران بانک‌ها و تعدادی از مدیران دیگر دستگاه‌ها برگزار شد گفت: در حالی که میزان اعتبارات اشتغال این نهاد از محل منابع تبصره ۱۶ سال گذشته ۱۱۹ میلیارد تومان بوده است امسال این مبلغ به بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی به لزوم همکاری بیشتر بانک‌های این استان در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان اشاره کرد و گفت: مشکلات ضمانت بانکی و برخی ضوابط سختگیرانه در این زمینه همچنان یکی از محدودیت‌ها و موانع در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان است که انتظار داریم بانک‌ها در زمینه ضمانت بانکی همکاری بیشتری داشته باشند.

موسی نژاد به تجربیات موفق این نهاد در زمینه اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در تلاش هستیم برنامه‌های اشتغال امداد استان حداکثر تا پایان آذرماه عملیاتی شوند و کمیته امداد به همه تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی با اشاره به لزوم عمل کردن به مسئولیت‌های اجتماعی برای کمک به نیازمندان گفت: مشارکت بانک‌ها در ایجاد اشتغال برای نیازمندان بهترین شکل عمل کردن به مسئولیت اجتماعی است.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: در شرایطی که اشتغال یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توانمندسازی قشر مددجو است همه بانک‌ها وظیفه دارند به تعهدات خود در زمینه اشتغال مددجویان و نیازمندان عمل کنند.

جهانگیر رستم زاد در ادامه به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: لازم است به منظور توجه بیشتر به سلامت این قشر واکسیناسیون مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان یک قشر آسیب پذیر مورد توجه بیشتر و در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران این دستگاه‌ها تمهیداتی را در نظر بگیرند تا این افراد در زمینه دریافت واکسن مورد تشویق و راهنمایی قرار گیرند.

کد خبر 5265478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha