۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

حاجی میرزایی:

مدارس به هر طریقی باید بازگشایی شوند

مدارس به هر طریقی باید بازگشایی شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل در معرض خطر بودن معلمان و لزوم بازگشایی مدارس، واکسیناسیون معلمان از شنبه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که در شهر ری برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: حوادثی که در زندگی ما پیش می‌آید عیار آدم‌ها و سازمان‌ها را روشن می‌کند و رویداد کرونا در کنار همه مصائب و تلخی‌ها، عیار مجموعه ارزشمند بهداشت و درمان را آشکار کرد.

وی ادامه داد: این سال برای ما سالی سخت و متفاوت بود و نظام آموزشی در برابر مهم‌ترین چالش قرن بود و همه مأموریت‌ها در معرض مخاطره قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس در این سال تعطیل شد، اظهار کرد: پسوند دادن نشان جمعیت بزرگ نظام تعلیم و تربیت، کاری دشوار بود ضمن آنکه معلمان ما کار در بستر مجازی را نیاموخته بودند، دانش آموزان ما هم با کار در این بستر آشنا نبودند ضمن آنکه نگرانی‌ها مزید بر علت بود.

به گفته حاجی‌میرزایی، طبق بررسی‌هایی که در جمعیت دوره دوم ابتدایی انجام شده است، ٩٠ درصد معلمان هر روز یا بیشتر روزهای هفته در ارتباط با دانش آموزان بودند و ٨۴ درصد معلمان در کنار کار آموزشی، برای توسعه توانایی‌های دانش آموزان هم قدم برداشتند که این آمار قابل اعتنایی است.

او افزود: درست است که کار در بستر مجازی کاستی‌های خودش را دارد اما باید وضعیت را با تعطیلی جریان آموزشی منطبق می‌کردیم و در بررسی انجام شده ٩٠ درصد دانش آموزان، دلتنگ مدرسه بودند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل‌تر می‌کند، اظهار کرد: امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می‌شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آنها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می‌شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

حاجی‌میرزایی گفت: خوشحالیم که در واپسین روزهای دولت برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و آماده شده‌ایم.

وی تصریح کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اقدام خواهند کرد.

کد خبر 5268351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابک IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      8 4
      ما خودمان، روز روزش دل تنگ مدرسه نبودیم! حالا بچه هامون هم نهایت دلشون برای هم کلاسی هاشون تنگ شده باشه. :-)
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      10 1
      اگر شماها میتوانستید درست تصمیم بگیرید این وضع مملکت نبود یه چوپان از شما بهتر کشور را اداره میکرد
    • حامدانصاری IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      13 1
      چرادرموردبازگشایی مدارس،تنهایک وجه ماجرا یعنی معلمان دیده میشوند! بچه ها و والدین درمعرض خطر نیستند؟!
    • رضا صداقت IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      10 2
      سال پیش هم دیدن کسی مدارس غیر انتفاعی ثبت نام نمی کنند و منافع شخصی خودشون رو در خطر دیدن گفتن مدارس از اول مهر باز است و دانش آموزان باید سر کلاس حضور داشته باشند. امسال هم دقیقا همین هست همین که والدین فرزندانشان را در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کنند بعدش یهویی اوضاع کرونا قرمز میشه و تدریس مجازی
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 1
      تو زودتر برو تا بچه های مردم نمردند
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      10 2
      پس دانش اموزان چی میشه؟اگه ناقل سالم بشن و بیلن تو خانواده شما جواب میدید چرا ؟
    • تیرچه بتنی قلیزاده IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      4 7
      عالی
    • AE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      6 1
      آخر دولتی هی اورد بده آقای وزیر فعلا برو تا بعد
    • م IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      7 1
      نه بابا؟
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 1
      تو بی مایه رو باید به عنوان عنصر جنگ روانی سرویس های بیگانه محاکمه کنند چقدررررر تو با روان فرزندان این جامعه بازی کردی توی این دو سال بی مسولیت
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      9 1
      برو بمیر
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      13 1
      حداقل بذار شرایط زرد بشه بعد اینجور قاطع حرف بزن هیچ خانواده ای تو این شرایط بچه اش و رو میدان مین نمی فرسته
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      9 1
      مزخرف گویی عادت برای مسئولین به عادت دائمی تبدیل شده.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      11 1
      آنها که دلتنگ شده اند بروند مدرسه...ما تاوقتی حضور فرزندمان امن نباشد و امکان ابتلا به کرونا داشته باشد، امکان ندارد او را به مدرسه بفرستیم.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      13 2
      90% دانش اموزان؟چرا دروغ میگید؟این امارها رو از کجا آوردید؟ هیچ کسی دوست نداره جان فرزندش رو درخطر بیاندازه.اکثر اولیا ودانش اموزان نسبت به بازگشایی مدارس ناراضی اند.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      7 1
      پیش بینیت خیلی جالبه روزی ۳۰۰۰ نفر فوت میکنه جناب ‌و زیر فرفهای عجیب و غریب شما به فکر معلملن وبچه ها هستی یا عجله داری هنوز باید به فکر واکسن .....😔😔😔🙄🙄🙄🙄
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      8 1
      آقای بی کفایت زودتر برو که خانواده‌ها و بچه‌ها با این تصمیم های مزخرفت راحت بشیم در لحظات آخر کارت یه خودی می خواهی نشون بدی با اون زیر دستات که جون بچه‌ها ی ما رو نشونه کردین
    • نرگس خانم IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      23 1
      یک سال و نیم ما رو به کند کشیدی آره باز کنید ولی مث آدم ، نه مدرسه ما که همه رو چفت تو چفت هم نشوندن امتحان حضوری گرفتن ، نه با اپلیکیشن ها و تدریس ها درپیت برید که به اندازه کافی روان و جسم دانش اموزای این مملکتو داغون کردید معلم ها و راننده سرویس ها واکسینه میشوند ما هم که کشک
    • پوریا IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      6 1
      واقعا من نمیفهمم اینا چجوری کار میکنن بابا وزیر اموزش اومده گفته ما معلما رو واکسن بزنیم دانش اموز بیاد مدرسه اخه این چه ربطی به هم داره بابا مگه دانش اموز ادم نیست؟ مگه در معرض خطر نیست؟
    • علی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      5 1
      اگه من دانش اموز باشم ، منی ک دیگه سال اخری هستم دلم برا مدرسه تنگ نشده ، من یکبار کرونا گرفتم تا سرحد مرگ رفتم و برگشتم الا هم ک خوب شدم مشکلات بعد کرونا گریبان گیرم شده ، من خواهر کوچک دارم پدر و مادر و پدربزرگ مریض ک با کوچک ترین مریضی حالش بد میشه ، چرا باید دلم برای بوی مرگ تنگ بشه دقیقا چرا
    • لیلا سجادی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      2 1
      ایا به ۱۸دانش اموزان واکسن زده میشود تا اول مهر ؟؟؟؟
    • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      2 1
      اقای حاجی میرزایی هم خیلی دل خجسته ای داره ها.روزی 40هزار ادم توی کشور مثبت میشن و صدها نفر دارن میمیرن اونوقت اقا خوشحاله که مهر مدارس باز میشه.ای بابا.مدرسه دیگه تبدیل میشه به یک نوستالژی.کدوم بازگشایی وقتی بچها واکسن نزنن؟حتا معلمها هم تعداد کمی واکسینه شدن.فعلا که مسولین ملت رو رها کردن تا بقول
    • ... IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 0
      واقعا فقط ب فکر خودتونید چرا ب فکر دانش اموزان روستایی نیستید چرا فکر همه جاشو نمیکنیدفقط بلدید حرف بزنید اقا ما دوسال داریم مجازی میخونیم در نبود اینترنت که به صورتE هم باید کلی اذیت بشیم کلی ام افت کردیم تو درسامون واقعا اگر این عمل انجام بشه و مدارس باز بشن اولین نفرکه در مدرسه حضور پیدا میکنم