۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

مسئول دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان مطرح کرد؛

افول تشکل‌های فرهنگی همدان به دلیل مسائل اقتصادی

افول تشکل‌های فرهنگی همدان به دلیل  مسائل اقتصادی

همدان_مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان گفت: از زمانی که فعالیت‌های فرهنگی به عقب رانده شد و جای خود را به مسائل اقتصادی داد،تشکلهای فرهنگی همدان افول کردند.

محمد صادق منصور در خصوص تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: البته اقتصاد مسأله بسیار مهمی است اما تا سطح فرهنگ عمومی بهبود و افزایش نیابد، حتی با وجود شرایط ایده آل اقتصادی ما همچنان دچار مشکلات اقتصادی خواهیم ماند به بیان ساده‌تر تا فرهنگ درست نشود اقتصاد نیز درست نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از موارد فرهنگی که باید بسیار به آن توجه شود و می‌تواند منشأ تغییرات گسترده‌تر فرهنگی و اقتصادی در سطح شهر شود مساله آموزش اصول شهروندی است که مسئولیت آموزش آن فقط به عهده شهرداری نیست و نیاز به یک همکاری همه جانبه دارد و تمامی سازمان‌ها اعم از شهرداری، وزارت خانه‌ها و سمن‌ها در این جریان باید همکاری کنند.

منصور همچنین با بیان اینکه برای بهبود وضعیت فرهنگی کشور هر تشکل باید نسبت به تعداد و نوع مخاطبینی که دارد برنامه ریزی و اقدام کند، ادامه داد: نکته مهمی که همه تشکل‌ها اعم دانش آموزی و دانشجویی و باقی تشکل‌ها باید رعایت کنند، سپردن کار به مردم و مردمی بودن است، تشکل‌ها باید از نگاه غیر مردمی بپرهیزند و در عین حال کارها علاوه بر مردمی بودن و مردم محور بودن باید پشتوانه اندیشه‌ای قوی داشته باشند تا بتوانند مشکلی را حل کنند.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همدان همچنین ادامه داد: برخی افراد و تشکل‌ها پشتوانه اندیشه‌ای دارند اما از زبان هنر استفاده نمی‌کنند که همین مساله باعث خشک و بی روح شدن کارها می‌شود و به همین دلیل باید از هنر، اندیشه و فرهنگ توأمان استفاده شود.

کد خبر 5274384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha