مهر بررسی کرد؛

غافلگیری «حزب‌الله» برای «تل‌آویو»/ وقتی نهادهای اطلاعاتی صهیونیست در خواب بودند

غافلگیری «حزب‌الله» برای «تل‌آویو»/ وقتی نهادهای اطلاعاتی صهیونیست در خواب بودند

عملیات غافلگیرانه حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی یک بار دیگر ضعف سامانه گنبد آهنین و ناتوانی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را آشکار ساخت.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: حزب الله لبنان امروز جمعه به حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به مرزهای جنوبی این کشور واکنش نشان داد. پس از شلیک ده‌ها موشک به سمت مواضع صهیونیست‌ها، حزب الله لبنان ضمن برعهده گرفتن این حملات اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۱۵ امروز جمعه با ده‌ها راکت، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا هدف قرار گرفته است.

در همین ارتباط، حزب الله لبنان تصریح کرد: یگان‌های شهیدان علی کامل محسن و محمد قاسم طحان مناطق اطراف مواضع اشغالگران را در مزارع شبعا هدف قرار دادند. در بیانیه حزب الله آمده است: این حمله با دهها راکت از نوع ۱۲۲ میلی متری انجام شد. این حملات راکتی در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به الجرمق و الشواکر لبنان رخ داده است.

تحولات دو روز اخیر در مرزهای جنوبی لبنان نشان داد که صهیونیست‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند اقدام غافلگیرکننده حزب الله و حملات آن به مواضع رژیم صهیونیستی واکنش‌های متعددی به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش «أنصارالله» یمن به عملیات مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. این جنبش با صدور بیانیه‌ای عملیات شجاعانه حزب الله علیه رژیم صهیونیستی را به این گروه مقاومتی تبریک گفت.

در بیانیه جنبش أنصارالله یمن آمده است: اقدام حزب الله در هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی پاسخی مشروع به اقدامات و حملات تجاوزکارانه این رژیم بود. ما در یمن از عملیات‌های مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم. نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز گفت: تحولات دو روز اخیر این واقعیت را ثابت کرد که صهیونیست‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند.

رئیس پارلمان لبنان افزود: رژیم صهیونیستی یک بار دیگر ثابت کرد که تجاوزگری جزئی جدایی ناپذیر از طبیعت و ماهیت آن است. تنها راه مقابله با صهیونیست‌ها تمسک به وحدت و مقاومت است. از سوی دیگر، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به موضع‌گیری درباره حملات امروز مقاومت به صهیونیست‌ها پرداخت و آن را در راستای تثبیت قواعد بازدارندگی دانست. وی تصریح کرد: واکنشی که حزب الله لبنان نشان داد در واقع در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی بود که همه دنیا آن را دیدند و ما نمی‌توانیم که در قبال آن سکوت اختیار کنیم.

غافلگیری «حزب‌الله» برای «تل‌آویو»/ وقتی نهادهای اطلاعاتی صهیونیست در خواب بودند

واقعیت آن است که حزب الله لبنان با عملیات غافلگیرکننده خود علیه رژیم صهیونیستی یک بار دیگر دست به تثبیت معادله نبرد با این رژیم زد. در واقع، حزب الله باز هم به صورت عملی معادله «موشک در برابر موشک» را اجرایی ساخت تا این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کند که هیچ تجاوزی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

این همان معادله بازدارندگی است که مقاومت لبنان از سال‌ها پیش تاکنون آن را به تثبیت رسانده است. اگر حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به مناطق مرزی لبنان بی پاسخ می‌ماند، بدون شک، مقامات تل‌آویو حملات مذکور را تشدید می‌کردند. از همین روی، واکنش غافلگیر کننده و قدرتمندانه حزب الله نقش بازدارندگی داشت و قطع به یقین موجب خواهد شد تا صهیونیست‌ها در آینده پیش از هرگونه تجاوز نظامی به فکر عواقب و پیامدهای آن باشند.

نکته قابل تأمل در خصوص حملات موشکی حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی، آشکار شدن مجدد ضعف و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین بود. علیرغم تبلیغات فراوان رژیم صهیونیستی در خصوص قدرت این سامانه موشکی، اما گنبد آهنین قادر به رهگیری موشک‌های حزب الله نبود.

در همین حال، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند پیش از انجام عملیات موشکی حزب الله از آن اطلاع یابند؛ گویی که کاملاً در خواب بودند. نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نتوانستند پیش از انجام عملیات موشکی حزب الله از آن اطلاع یابند

این مسأله خود به تنهایی نشان دهنده ضعف آشکار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از یک سوی و قدرت اطلاعاتی حزب الله از سوی دیگر بود. رسانه‌های رژیم صهیونیستی خود به ضعف امنیتی و اطلاعاتی این رژیم در برابر مقاومت لبنان اذعان کرده‌اند. البته ناگفته نماند که این صهیونیست‌ها بودند که حملات تجاوزکارانه به مرزهای لبنان را کلید زدند و مقاومت تنها در مقام پاسخگویی برآمد.

غافلگیری «حزب‌الله» برای «تل‌آویو»/ وقتی نهادهای اطلاعاتی صهیونیست در خواب بودند

به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی با هدف حاکم ساختن آشوب و هرج و مرج، مرزهای جنوبی لبنان را هدف تجاوز نظامی توپخانه‌ای و هوایی قرار داد. صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که لبنان در حال حاضر مرحله تشکیل دولت جدید را سپری می‌کند و از همین روی تلاش می‌کنند تا پیش از برقراری ثبات سیاسی کامل در این کشور، هرج و مرج را در آنجا حاکم سازند. این در حالی است که تل‌آویو پیشتر به وسیله مُهره‌های داخلی خود تلاش کرده بود لبنان را به آشوب بکشاند.

در همین راستا، می‌توان به حوادث منطقه «خُلده» واقع در جنوب بیروت اشاره کرد که رد پای رژیم صهیونیستی در آن به خوبی دیده می‌شود. چندی پیش منطقه خلده شاهد حوادث پُرتنشی بود که می‌توانست به وقوع یک بحران بزرگ بینجامد. با این حال، خویشتنداری حزب الله لبنان و اتخاذ موضع حکیمانه توسط این گروه مقاومتی موجب شد تا ناامنی‌های اخیر در خلده یک بحران فراگیر را به دنبال نداشته باشد.

در واقع، این سناریوی رژیم صهیونیستی بود که حزب الله را در جریان حوادث خلده به درگیری‌ها و جنگ داخلی بکشاند. با این حال، مواضع حکیمانه حزب الله مانع از تحقق این هدف رژیم صهیونیستی شد. در همین ارتباط، «حسن فضل الله» نماینده پارلمان لبنان اعلام کرد که بسیاری از شرارت‌های داخلی در لبنان از جمله حوادث منطقه خلده توسط مقامات رژیم صهیونیستی سازماندهی می‌شوند.

بر اساس آنچه که گفته شد صهیونیست‌ها پس از آنکه در کشاندن حزب الله به یک جنگ داخلی در جریان حوادث خلده ناامید شدند، سناریوی تجاوز نظامی مستقیم را در پیش گرفتند،، صهیونیست‌ها پس از آنکه در کشاندن حزب الله به یک جنگ داخلی در جریان حوادث خلده ناامید شدند، سناریوی تجاوز نظامی مستقیم را در پیش گرفتند.

مقامات رژیم صهیونیستی خود نیک می‌دانند که سناریوی ایجاد خلأ سیاسی در لبنان با شکست مواجه شده است. درست به همین دلیل است که آنها اکنون سناریوی ایجاد خلأ و شکاف امنیتی و نظامی در لبنان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به هر حال، آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که امروز قدرت موشکی حزب الله لبنان به یک تهدید موجودیتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. اکنون صهیونیست‌ها نیک می‌دانند که حزب الله لبنان در هر لحظه از آمادگی فراوانی برای پاسخگویی به تجاوزات دشمن صهیونیستی برخوردار است. این مسأله خود به معنای تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت لبنان است.

کد خبر 5274907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس GB ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      2 2
      شما رو به خدا شما رو به امام حسین کادر درمان خسته هستند و کاری برای مریض بستری نمی‌توانند انجام نمیدن شما رو به مقدساتتون موج بندازید باز طلاب و جهادی تا بیان بیمارستان و به بیمارها برسند
    • ناشناس IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      2 4
      درود بر دلاورمردان حزب الله سلام بر اصحاب شهید حاج قاسم این رژیم کودک کش فقط و فقط زبان زور را میفهمد زنده باد نصرالله
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      سلام. من هیچ وقت طرفدار شاه و شاه بازی نبوده و نیستم ولی ای کاش مثل شاه طهماسب جای پای نحس انگلیسی و اروپایی کثیف رو در این کشور عزیز مان با عطر و گلاب شستشو داد و قیافه اختلاف انداز آنان رو هیچ وقت نبینیم. 13
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      خخخخخ
    • ایران IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      0 0
      درود بر رزمندگان اسلام