۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است/ لزوم انتخاب مدیران انقلابی

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است/ لزوم انتخاب مدیران انقلابی

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است گفت: کسانی که بر سر کار خواهند آمد الزامات یک دولت انقلابی و موفق را باید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام سجاد (ع) می‌فرماید: در سفر به سوی آخرت حتی محبوب ترین مخلوق خداوند که رسول گرامی اسلام است، معاف نیست، همه باید به این سفر بروند.

وی عنوان کرد: در آیه ۳۰ سوره زمر «إِنَّکَ مَیِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَیِّتُونَ» تاکید شده که مرگ آغاز است نه پایان، روز قیامت همه از قبر بر می‌خیزند، در سوره حج نیز به همین مطلب اشاره دارد و در آن تاکید شده که قیامت قطعی است و همه آنهایی که در قبر هستند بر انگیخته می‌شوند و در ایستگاههای متعددی باید اینها پاسخ بگویند، مستندات حدیث امام سجاد (ع) این آیات قرآن است.

مراسم‌های دهه اول محرم با شکوه و با عظمت برگزار شد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر تقوا و خویشتن داری بیان داشت: اگر منصوب ولی فقیه هستی، اگر مسئولیتی اجتماعی و… داری باید پاسخ بدهی، اگر خدایی ناکرده از رانت، تبعیض، امتیاز و مزیت‌های نا روا خود و بستگانت استفاده کردی باید پاسخگو باشی، هیچ راه فراری وجود ندارد، امیدوارم که همه ما با رعایت تقوای الهی و عمل صالح جواب‌هایی که مقبول درگاه الهی باشد را آماده کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دهه اول محرم با شکوه و عظمت در ایران اسلامی و استان لرستان برگزار شد گفت: برگزاری عزای سرور و سالار شهیدان در استان لرستان همیشه مورد توجه داخل و بیرون کشور بوده است، مراسم‌های عزاداری با شور، شعور و بصیرت برگزار شد.

وی گفت: این خدمتگزار شما که سه شب بیرون از مرکز استان بودم و تا آخرین ساعتی که هیئت‌های عزاداری حضور داشتند، شور، شعور و بصیرت مشاهده کردیم، در این راستا از سخنوران، روحانیون، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و دیگر نهادها و مؤسسات فرهنگی به واسطه این معرفت و محبت افزایی در حق ائمه اطهار تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: از هیئت‌های عزاداری، جایگاه داران، مداحان، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج، گروههای جهادی، جوانان مؤمن و انقلابی، مؤسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی، هیئت‌های سینه زنی و زنجیر زنی و عموم مردم تشکر و قدردانی می‌کنم و صاحب این عزا که امام عصر (عج) است از همه شما خشنود باشد و اجر بیکران عنایت کند، علاوه بر همه اینها اطعام و نذوراتی که در بین عزاداری و گروههای هدف تقدیم شد، تقدیر و تشکر داریم.

ضرورت اقدام عبرت آموز و پشیمان کننده علیه قانون شکنان

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدتی بود که افرادی قانون شکن که ضد امنیت و آرامش مردم بودند، اقدام به سرقت مسلحانه در برخی از شهرهای استان به صورت شبکه ای می‌کردند، گفت: نیروی انتظامی به کمک نیروهای امنیتی در روزهای اخیر موفق شدند این افراد سارق و قانون شکن را که به صورت باندی عمل می‌کردند را با کار اطلاعاتی حساب شده دستگیر کردند که جای تشکر و قدر دانی دارد.

وی با بیان اینکه صرفه نظر از اینکه ریشه این گونه سرقت‌ها چیست، بیکاری، تورم، عدم رونق کسب و کار و اموری از این قبیل است، گفت: هیچکس نباید به واسطه این امور به خودش اجازه بدهد که امنیت و آرامش مردم را به هم بزند، تعدی به مال و حیثیت افراد کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: اقتدار و اعمال قانون در رابطه با این گونه افراد، چه آنهایی که در نزاع‌ها از ابزار کشنده استفاده می‌کنند و چه افرادی که اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کنند، باید به گونه یا باشد که عبرت برای سرقت کنندگان و همه کسانی که چنین نقشه‌های زشت و پلیدی را در سر دارند، در پی داشته باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه دادستان محترم اعلام کردند که اشد مجازات را برای این دسته از افراد به مرکز پیشنهاد داده‌اند که جای تقدیر دارد افزود: باید با اشد مجازات با اینها برخورد کرد که عبرتی برای کسانی که چنین نقشه‌هایی را دارند، باشد، باید توجه کرد که اقدام علیه سارقان باید به گونه‌ای باشد که احساس کنند هزینه این کار سخت و دشوار است.

وی بیان داشت: البته نقص قوانین هم وجود دارد که باید این را پیگیری کنیم، ظرفیت مقابله با این دسته از افراد باید بی امان، ضربتی، پشیمان کننده و عبرت آموز باشد.

لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به عنوان نماد تفکر انقلابی و مدیریت جهادی، وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده است گفت: کسانی که به عنوان وزیر در این دولت انقلابی بر سر کار می آیند، وزرا، معاونان، مشاوران، استانداران، فرمانداران، مدیران و از سطوح بالا تا پایین باید واجد شرایطی باشند که بتوانند تحولی که ریاست محترم جمهوری اعلام کرده‌اند را ایجاد کنند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: در استان لرستان نیازمند تحول به همراه جهش هستیم، تحول به تنهایی وضعیت لرستان را به نقطه مطلوب نمی‌رساند، آنهایی که در این استان بر سر کار خواهند آمد الزامات یک دولت انقلابی و موفق را به همراه خود باید داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز پزشک بیان داشت: در شرایط شیوع کرونا، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی اقدامات قابل تقدیری انجام می‌دهند، کسی که پزشک است متعلق به جامعه و همه مردم است، مردم باید از پزشکان و تیم همراه پزشکان تقدیر و تشکر کنند.

ضرورت ارائه خدمات وسیع و گسترده به مردم از سوی دولت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، تسکین و آرامش به بیماران از جمله کارهای ارزشمند پزشکان است، وقتی بیماری سلامت خود را پیدا می‌کند و دست خود را به نشانه شکر به درگاه الهی بالا می‌برد، فرشتگان الهی به پزشک و کادر درمان درود می‌فرستند و آنها را می‌ستایند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ۱۱ محرم و روز اسرا و مفقودان گفت: مؤمن از عزت نفس برخوردار است، در مقابل دشمن سر فرو نمی‌برد، اگر در بند هم باشد قهرمان و شجاع است، در طول تاریخ همیشه از چنین انسان‌هایی به نیکی یاد می‌شود، رزمندگان دلاور در موقع اسارت همان شیران شجاع و دلاوری بودند که در بند دشمن بودند، این درسی بود که از اسرای کربلا یاد گرفتیم.

وی با اشاره به هفته دولت و روز کارمند گفت: امیدواریم دولت سیزدهم بتواند با خدمات وسیع و گسترده شیرینی خدمت را بر کام همه مردم بچشاند و از تمام کسانی که در طول این دولت‌ها به مردم خدمات ارائه دادند نیز تقدیر و تشکر داریم.

کد خبر 5285097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha