۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

۱۲۶ هزار نفر در استان مرکزی ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کردند

 ۱۲۶ هزار نفر در استان مرکزی ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کردند

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال که توسط این دانشگاه باید واکسینه شوند ۷۲۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی گفت: طبق سامانه سیب جمعیت بالای ۱۸ سال که توسط این دانشگاه باید واکسینه شوند ۷۲۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون ۴۵ سال‌ها در استان شروع شده و افرادی که نوبت دوم تزریق واکسن آنان فرا رسیده بدون فوت وقت باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: هفته آینده یک مرکز جدید واکسیناسیون توسط دانشگاه آزاد اسلامی در اراک اضافه خواهد شد و روزانه امکان تزریق برای ۱۰ هزار نفر در نوبت دوم فراهم خواهد بود.

جمالیان گفت: مدیران برای تزریق واکسن به کادر اداری خود تقاضا واکسیناسیون دارند که ممکن نیست. از نظر ما همه مشاغل حساسیت خود را دارند اما بضاعت دانشگاه برای تزریق واکسن محدود است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پنج هزار و ۱۵۶ مورد مثبت ابتلاء به ویروس کرونا در هفته چهارم مرداد در استان ثبت شد که این آمار در هفته اول شهریور با ۲۰ درصد افزایش موارد مثبت به ۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۴۷ مورد فوت نیز در هفته چهارم مرداد در استان بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ اتفاق افتاد که با افزایش ۴۰ درصد در هفته اول شهریور همراه بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: در شاخص درمان سرپایی بیماران کرونایی نیز با ۲۲ درصد افزایش از چهار هراز و ۶۰۶ نفر به پنج هزار و ۶۱۹ نفر رسیده است.

کد خبر 5291199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      خواهشمندم واکسن برای دوز دوم نگه دارید تا در صورت عدم تأمین، دوز دوم تزریق شود و تجربه افراد بالای هفتاد و پنج تکرار نشود واین همه استرس و دردسر برای مردم با مدیریت نادرست بوجود نیاورد و این همه هزینه به هدر نروند.
    • * IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      خواهشمندم برای دوز دوم واکسن در استان ذخیره شود تا در صورت کارشکنی خارجی در فروش واکسن، دوز دوم موجود باشد تا نتایج مطلوب حاصل شود و از هدر رفت منابع جلوگیری شده و در عین حفظ جان افراد برای مردم استرس و دردسر ایجاد نشود.