۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س):

۴۰ درصد متوفاییان کرونایی کشور در بهشت زهرا (س) تهران تدفین شدند

۴۰ درصد متوفاییان کرونایی کشور در بهشت زهرا (س) تهران تدفین شدند

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: ۴۰ درصد متوفاهای کرونایی کشور در بهشت زهرا تدفین شدند و ۱۲ هزار نفر هم بعد از تغسیل به اقصاء نقاط کشور منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در جلسه امروز شورای شهر به ارائه گزارشی از ۱۹ ماه خدمت رسانی در بحرانی‌ترین روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت بهشت زهرا تا امروز یک میلیون ۶۰۰ نفر در این سایت دفن شده که ۲۵۰۰ نفر از این افراد از نام آوران هستند.

وی با بیان اینکه در ابتدای ورودی کرونا در ایران تا به امروز در میان کارکنان بهشت زهرای تهران حتی یک تلفات هم نداشته است، گفت: عنایت صاحب نام این مرکز در حفظ جان کارکنان قابل لمس است و البته برای کنترل بیماری برنامه ریزی کردیم.

وی از احداث یک مرکز تطهیر ایزوله در بهشت زهرای تهران اشاره کرده و گفت: با وجود اینکه تهیه قبر به فوریت امکان پذیر نیست اما سعی کردیم این مهم به سرعت انجام شود.

خال با بیان اینکه ظرفیت تدفین روزانه در بهشت زهرا در شرایط عادی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ نفر است توضیح داد: این ظرفیت در صورت بحران تا ۲۴۰ نفر هم قابل افزایش بود اما در کرونا گاهی تا ۲.۵ برابر ظرفیت کار شد.

وی افزود: آمبولانس‌ها و سالن تطهیر در این ایام در سه شیفت کار کردند و حقیقتاً این سازمان بدون تعطیلی است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: سازمانی که می‌توانست خود منشأ اپیدمی شود، در تمامی این مدت بهشت زهرا در صدر رعایت کنندگان پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی از کمک سازمان بهشت زهرا به پیروان و متوفیان سایر ادیان الهی در شهر تهران خبر داد و گفت: این افراد اگر که به لحاظ دفن بهداشتی برای تدفین امواتشان مشکل داشتند کمک رسانیدم.

خال اظهار داشت: هرچند از ابتدای شیوع کرونا تا مدت‌ها بعد از آن جهان در مدیریت تدفین ناتوان شد و به دفن جمعی روی آورد، اما در بهشت زهرا (س) این اتفاق رخ نداد و هر متوفا کرونایی در هر جایی از بهشت زهرا خواسته تدفین شده است.

وی افزود: در بهشت زهرا هم قسم شدند تا سوگ خاموش مردم را همراهی کنند و ما چیزی به اسم قطعه کرونایی نداشتیم و مردم ه قطعه‌ای که تمایل داشتند امواتشان را دفن کردند.

خال ادامه داد: در همین ایام افراد زیادی به سازمان ما کمک کردند و این نکته حائز اهیمت است که آیت الله رئیسی دو بار به بهشت زهرا آمدند و بسیاری از مسئولان لشکری و کشوری حامی بهشت زهرا بودند.

وی افزود: ۴۱ هزار ۵۹۱ نفر که معادل ۴۰ درصد متوفاهای کل کشور بوده است در بهشت زهرا تدفین شدند و ۱۲ هزار نفر دیگر هم بعد از تغسیل به اقصا نقاط کشور منتقل شده‌اند.

خال از اختراع دستگاه جدیدی برای حمل بدن متوفیان کرونایی در هنگام تغسیل خبر داد و گفت این وان هوشمند که به صورت اتوماتیک به صورت آزمایشی در حال استفاده است و با برطرف شدن نواقص دستگاه به کمک تغسیل کنندگان می‌آید.

وی درباره حل معضل معیشت کارکنان بهشت زهرا و بازنشستگی پیش از موعد آنها به دلیل سختی کار از شورای شهر کمک خواست.

کد خبر 5293431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha