۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰

آبت الله رمضانی مطرح کرد؛

مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی

مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی

قم- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مرحوم آیت الله عالمی بلخابی مصداق بارز مجاهد واقعی که در مسیر استقلال و مقابله با بیگانگانی که قصد اشغال افغانستان را داشتند از مال و جان و فرزندش گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی پیش از ظهر جمعه در آئین بزرگداشت ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیت الله سید محمدعلی عالمی بلخابی در مسجد امام حسن عسکری در سخنانی به بیان گوشه‌ای از خدمات علمی و مبارزاتی مرحوم آیت الله سید محمد علی عالمی بلخابی پرداخت و گفت: ایشان عالمی ادب مدار و با اخلاق بود که اوج معنویت و جهاد در راه خدا را در عمل و گفتار خود تفسیر کرد.

وی افزود: در تبیین ابعاد وجودی این شخصیت بزرگ علمی و دینی نیازمند برپایی نشست‌ها و همایش‌های متعددی است که بتوانیم شخصیت جامعه این عالم فرهیخته و مجاهد را بازگو کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خدمات علمی و اجتماعی بیش از نیم قرن از این عالم مورد توجه قرار داد و ساخت ده‌ها مسجد حسینیه و حوزه علمیه را از یادگاری‌ها و خدمات این عالم وارسته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی بقعه شریفه ابن زید در منطقه بلخاب از بارزترین خدمات اجتماعی و فرهنگی این فقیه مجاهد به شمار می‌رود افزود: ایشان برای بازسازی این آستان مقدس منزل شخصی خود را به فروش می‌رساند تا بتوانند این آستان مقدس را بازسازی و مرمت کند.

آیت الله و رمضانی با بیان اینکه امروز این حرم مطهر یکی از مراکز علمی و فرهنگی منطقه گفت: امروز این مجموعه محلی برای تربیت طلاب و شاگردان فاضل و اثرگذار در عرصه فرهنگ و اعتقادات مردم تبدیل شده است.

وی افزود: ایشان هم در جهاد علمی مجاهد بودند و هم در جهاد مالی و هم در جهاد جانی و شهادت فرزندانش در مسیر استقلال و مقابله با بیگانگانی که قصد اشغال این کشور را داشتند مصداق بارز مجاهدت جانی این عالمه انقلابی و مجاهد به شمار می‌روند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در ادامه حفظ وحدت و انسجام بین مسلمانان بهارستان و به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام را از نیازها و ضرورت‌های افغانستان امروز عنوان کرد و یادآور شد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه بین مسلمانان و به ویژه شیعه و سنی شیعیان و اهل سنت هستند که علما در این زمینه باید مراقب باشند و توطئه‌ها و فتنه‌ها را رصد کنند و نسبت به عکس العمل شایسته نشان دهند.

وی افزود: انسجام بخشی بین مسلمانان و به ویژه بین شیعیان و اهل سنت و تقریب پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام از مهمترین دغدغه‌های مرحوم آیت الله عالمیه بلخابی بود که همواره در این زمینه برای وحدت و همدلی بین مسلمانان تلاش می‌کرد که توانسته بود بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کند

آیت‌الله سیدمحمد علی عالمی بلخابی در سن صد سالگی به علت کهولت سن در شهر کابل به دیار باقی شتافت.

کد خبر 5295969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha