۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴

وزارت خارجه لهستان خبر داد؛

اهدای ۴۰۰ هزار واکسن آسترازنکا ساخت لهستان به تایوان

اهدای ۴۰۰ هزار واکسن آسترازنکا ساخت لهستان به تایوان

وزارت امور خارجه لهستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ورشو ۴۰۰ هزار دوز واکسن «آسترا زنکا» ساخت لهستان را در راستای افزایش میزان واکسیناسیون در تایوان، به این کشور اهدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه لهستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ورشو ۴۰۰ هزار دوز واکسن «آسترا زنکا» ساخت لهستان را در راستای افزایش میزان واکسیناسیون در تایوان، به این کشور اهدا خواهد کرد.

وزارت خارجه لهستان با صدور بیانیه‌ای رسمی این خبر را تأیید کرده و اعلام کرد: با در نظر گرفتن این اقدام مهم، ورشو ۴۰۰،۰۰۰ دوز واکسن کرونا را برای تسریع فرایند واکسیناسیون به تایپه (تایوان) تحویل می‌دهد. افزایش تعداد افراد واکسینه شده در سطح جهان به نفع همه است.

در حالیکه گفته می‌شود تنها درصد کمی از مردم تایوان تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده و وضعیت شیوه این بیماری در شبه جزیره تایوان تحت کنترل است، با اینحال تنها ۵ درصد از جمعیت ۲۳ میلیون نفری این کشور به طور کامل در برابر واکسینه شده‌اند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون دوز واکسن کرونا از سوی ژاپن و آمریکا به تایوان اهدا شده است. علیرغم اظهارات مقامات تایوانی مبنی بر حمایت نکردن چین از برنامه واکسیناسیون در تایوان، پکن هرگونه نقش منفی در تعویق برنامه واکسیناسیون در تایوان را رد کرده است.

کد خبر 5296853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha