۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷

آیت الله سید احمد خاتمی:

وزارت ارشاد با الهام از معارف اسلامی در تراز انقلاب اسلامی باشد

وزارت ارشاد با الهام از معارف اسلامی در تراز انقلاب اسلامی باشد

قم- آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به لزوم به کارگیری مدیران متعهد در وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد باید با الهام از معارف اسلامی در تراز انقلاب اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت مشکل اصلی کشور به ظاهر مبارزه با کرونا و مشکلات اقتصادی است اما نباید از اهمیت و جایگاه فرهنگ و اندیشه غفلت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود اگر دیوار فرهنگی کشور شکاف پیدا کند نظام اسلامی نیست دچار بحران و مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی فرهنگی کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: صدا و سیما هم باید در کنار این وزارتخانه وظایف فرهنگ سازی خود را به شایستگی و بیش از پیش انجام دهد.

آیت الله سید احمد خاتمی با ابراز تأسف از اسراف و تبذیر در کشور و رها شدن این منکر در جامعه اسلامی تصریح کرد: باید متولیان به ویژه وزارت فرهنگ در این عرصه وارد شود و برای آن چاره اندیشی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: وزارت ارشاد باید با الهام از معارف اسلامی در تراز انقلاب اسلامی قرار گیرد و این محقق نمی‌شود مگر با به‌کارگیری مدیران و مسئولانی که غیرت دینی داشته باشند و دغدغه‌مند فرهنگ مردم باشند.

وی فیلم، کتاب و رسانه را از ابزار مهم فرهنگ سازی برشمرد و گفت: امروز کتاب و کتابخوانی به سوی احتضار می‌رود و کمبود کاغذ ناشران کشور را به گوشه نشینی و خانه نشینی سوق داده است.

آیت الله خاتمی افزود: باید مراقب امضایتان باشید که برای نشر چه کتابی یا رسانه‌ای مجوز می‌دهید و در واقع این امضا اگر در مسیر صلاح و خیر مردم نباشد به یک ویروس بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل خواهد شد.

کد خبر 5300933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha