۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۵

در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی؛

«پاشینیان» برای عادی‌سازی روابط با ترکیه اعلام آمادگی کرد

«پاشینیان» برای عادی‌سازی روابط با ترکیه اعلام آمادگی کرد

نخست وزیر ارمنستان امروز تصمیم خود را برای طرح موضوع عادی سازی روابط با ترکیه در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه قصد خود را برای طرح موضوع عادی سازی روابط با ترکیه در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه اعلام کرد.

نخست وزیر ارمنستان در این باره گفت: ما در آغاز مذاکرات انگیزه‌های مثبتی از ترکیه دریافت کردیم و دولت ارمنستان آمادگی خود را برای آغاز گفتگو در خصوص عادی سازی روابط و راه اندازی ارتباطات اعلام کرد.

نیکول پاشینیان گفت: فرض بر این است که برای شروع گفتگو باید اقدامات مشخصی را دنبال کرد. دولت ارمنستان آماده عمل در چارچوب این منطق است.

این در حالیست که وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم چندی پیش حین دیدار با «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش آماده است تا روابط خود را با ارمنستان بر اساس اصول حقوق بین المللی عادی سازی کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه کوهستانی قره‌باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

کد خبر 5305920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha