۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱

پاشینیان:

ارمنستان آماده مذاکره با ترکیه برای عادی‌سازی روابط است

ارمنستان آماده مذاکره با ترکیه برای عادی‌سازی روابط است

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده است با آنکارا در مورد عادی‌سازی روابط و از سرگیری حمل‌ونقل زمینی و ریلی مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه در نشست کابینه دولت این کشور در ایروان اعلام کرد: آماده‌ایم با ترکیه در مورد عادی‌سازی روابط و از سرگیری حمل‌ونقل زمینی و ریلی مذاکره کنیم و می‌توانیم دامنه آن را گسترش دهیم.

نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه افزود: روسیه اعلام کرد که در این خصوص کمک کند. اتحادیه اروپا به‌ویژه فرانسه و آمریکا نیز به این روند علاقه‌مند هستند. رویکرد هند و چین نیز در قبال احیای حمل‌ونقل در منطقه نیز روشن است.

نیکول پاشینیان همچنین اضافه کرد: طرح‌های مربوط به کریدور حمل‌ونقل شمال به جنوب در منطقه نیز در مذاکرات با ایران و گرجستان مورد علاقه زیادی قرار گرفتند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیروز سه شنبه حین دیدار با «سلطان بن سعد المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش آماده است تا روابط خود را با ارمنستان بر اساس اصول حقوق بین المللی عادی سازی کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه کوهستانی قره‌باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

کد خبر 5300227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 0
      مواظب باش رجب اهل رکبه