میشل عون:

تهدیدات مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان است

تهدیدات مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان است

رئیس جمهور لبنان با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: تهدیدات مداوم اسرائیل مهمترین دغدغه دولت لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، میشل عون رئیس جمهور لبنان طی سخنانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: تهدیدات مداوم اسرائیل علیه لبنان مهمترین دغدغه دولت لبنان است. آخرین نمونه این تهدیدات، تلاش اسرائیل برای حفاری نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه در مرزهای دریایی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: لبنان خواهان از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم [با رژیم صهیونیستی] به منظور ترسیم مرزهای دریایی در جنوب لبنان و طبق قوانین بین المللی است و هرگز از این حق خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی در این زمینه را نمی پذیرد.

میشل عون افزود: ما از کشورهایی که در رابطه با انفجار بندر بیروت اطلاعاتی دارند می خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز چند روز پیش اعلام کرده بود: حفاریهای رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه دریایی نقض توافقات پیشین درخصوص مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی است و امنیت و صلح جهانی را از بین می برد.

نبیه بری در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که لبنان و رژیم صهیونیستی درباره چارچوب کلی مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی و زمینی میان لبنان و فلسطین اشغالی به توافق رسیده اند.

لبنان و رژیم صهیونیستی تاکنون ۵ دور مذاکرات غیر مستقیم درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی داشته اند و این مذاکرات تحت نظارت آمریکا و سازمان ملل متحد برگزار شده است.

کد خبر 5312484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha