۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

فرمانده انتظامی استان قزوین:

رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی نیازمند هوشمندسازی است

 رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی نیازمند هوشمندسازی است

قزوین – فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی به مولفه‌هایی از جمله هوشمندسازی پلیس نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به شعار امسال هفته ناجا اظهار کرد: شعار امسال هفته ناجا «هفته پلیس هوشمند و امنیت پایدار» است.

وی افزود: هوشمند سازی پلیس از حدود پنج سال در بخش‌های مختلف آغاز و اجرایی شده و هرساله نیز سعی شده به آن اضافه شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: رویکرد ما در پلیس هوشمند و هوشمند سازی، اتکا به سرمایه اجتماعی ناجا یعنی همان مردم است و برای ارائه خدمات بهتر به این سرمایه اجتماعی به سمت هوشمند سازی حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به پلیس و هوشمند سازی داریم، بیان کرد: هوشمند سازی برای برقراری امنیت مبتنی بر نگاه آینده پژوهشی و آینده محوری است و بر همین اساس نیز برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی طراحی شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان قزوین با رویکرد آموزش همگانی، اطلاع رسانی و ظهور ظرفیت‌های سازمانی در کنار مردم خواهد بود

وی با بیان اینکه برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی به مؤلفه‌هایی از جمله هوشمند سازی پلیس نیاز داریم، گفت: هوشمند سازی پلیس از تأکیدات مقام معظم رهبری است و اجرای آن برای ما دارای اهمیت فراوانی است.

فرمانده انتظامی استان قزوین تأکید کرد: فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری اقتدار، پیچیدگی، امنیت، سلامت، عمل به هنگام، به‌روز بودن و نوآوری سرلوحه کار پلیس باید باشد.

وی با اشاره به اینکه پلیس قوی و مقتدر باید هوشمند و پیچیده باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای هوشمند سازی پلیس صورت گرفته و همین‌الان نیز بخشی از اقدامات به‌صورت هوشمند انجام می‌شود و در هفته ناجا بخش دیگری از این فعالیت‌ها به‌صورت رسمی هوشمند خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه ما در نیروی انتظامی سهم بسزایی در ایجاد امنیت در کشور داریم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی خیمه گاه و ستون اصلی امنیت در کشور است.

وی با تأکید بر اینکه هوشمند سازی اساس امنیت و کار نیروی انتظامی است اضافه کرد: در کنار هوشمند سازی، چابک سازی و مقتدر سازی پلیس را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه ۳ ویژگی ساختاری برای پلیس هوشمند تعریف شده است، گفت: راهبرد نگری، فناوری محور و تحلیل محور از ویژگی‌های اصلی پلیس هوشمند است.

وی گفت: تمامی کارها با هدف صرفه‌جویی، افزایش سرعت در پاسخگویی، افزایش سرعت و دقت در عملیات، افزایش تنوع در خدمات به مردم و افزایش بهره‌وری، ایجاد اعتماد رو به رشد، به‌کارگیری روش‌های جدید پیشگیری از وقوع جرم هوشمند می‌شود.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شش‌ماهه ابتدایی سال بیش از ۴۰ هزار پرونده در کلانتری‌های استان تشکیل شده است، افزود: اختلافات خانوادگی، نزاع، تصادفات، سرقت و مواد مخدر به ترتیب بیشترین فراوانی این پرونده‌ها را شامل می‌شوند.

وی از شناسایی ۴۱ باند سرقت در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه ۳۹۵۹ فقره سرقت شناسایی و ۱۵۰ سارق دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین همچنین از کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در استان قزوین خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال تا به امروز در پلیس فتا ۷۲۱ پرونده قضائی تشکیل شده که کلاه‌برداری، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت و برداشت اینترنتی بیشترین فراوانی را در این پرونده‌ها داشته‌اند.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا از برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه در این هفته خبر داد و یادآور شد: در هفته ناجا که از ۱۷ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۳ مهر نیز ادامه خواهد داشت برنامه‌های متنوعی از جمله غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و تشریح تلاش‌ها و دستاوردهای نیرو، تجلیل از تلاشگران عرصه امنیت و سلامت اجتماعی و همچنین نمایشگاه توانمندی ناجا برگزار خواهد شد.

کد خبر 5320172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha